جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روایت انقلاب

حوزه/ امسال برای نخستین بار و در دهه مبارک فجر، ویژه برنامه روایتگری باعنوان «روایت انقلاب» در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، امسال برای نخستین بار و در دهه مبارک فجر، ویژه برنامه روایتگری با عنوان «روایت انقلاب» در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، گروه روایتگری بعثه مقام معظم رهبری، کارگاه میدانی روایت انقلاب را با حضور راویان با محوریت معرفی اماکن منتسب به امام خمینی(ره) و کانون‌های مبارزه علیه رژیم طاغوت و معرفی یاران نهضت روح الله برگزار کرد.

این گزارش حاکی است، مخاطبین این برنامه دانش آموزان مدارس و جوانان فعال کانون‌های فرهنگی مساجد قم هستند.

رویدادهای انقلابی و اماکن تاریخی نظیر بیت امام خمینی(ره) به‌عنوان مکانی که میزبان امام راحل بود، خیابان انقلاب اسلامی به‌عنوان خاستگاه انقلاب، مسجد چهار مردان به‌عنوان مکان تاریخی که امام راحل 10 فروردین رأی خود به جمهوری اسلامی را در این صندوق انداخت، مسجد سلماسی، چهارراه شهدا، مدرسه علمیه فیضیه و دبیرستان امام صادق(ع) از مجموعه نقاط این برنامه است.

گروه روایتگری بعثه مقام معظم رهبری با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین که مجری روایتگری این برنامه نوین بوده این ویژه برنامه را برگزار می‌کند.

ابوالقاسم مقیمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اجرای برنامه روایت انقلاب در قم گفت: هدف از اجرای این برنامه آشنایی دانش آموزان با ویژگی‌های اخلاقی امام خمینی(ره)، آشنایی نسل جوان با یادمان‌های انقلاب و پیشینه شهر قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب و تقویت روحیه انقلابی گری است.

وی بیان کرد: سازمان آرمستان های قم، پایگاه بسیج شهید چمران، دبیرستان توحید، مجمع روایان بعثه مقام معظم رهبری، معاونت پژوهشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم، دبیرخانه کانون مساجد و جمعیت هلال‌احمر استان در این برنامه مشارکت دارند که شایسته تقدیر است.

مقیمی ادامه داد: برنامه‌های جانبی نظیر مسابقه گزارش‌نویسی، تور انقلاب نیز در کنار برنامه روایت انقلاب در قم برگزار می‌شود، دانش آموزان مقاطع متوسطه، فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خانواده شهدای مدافع حرم در این برنامه به‌صورت فعال شرکت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود 3 هزار نفر در دو نوبت صبح از ساعت 8 الی 10 و 10 الی 12 و نوبت عصر از ساعت 15 الی 17 در این برنامه مشارکت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان جهت شرکت در این برنامه تا 7 بهمن نسبت به تکمیل و ارسال فرم به سازمان فرهنگی هنری شهرداری واقع در مجتمع ناشران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با سامانه 137 شهرداری تماس بگیرند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha