جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افزایش 54 درصدی؛ حملات اسلام هراسی در فرانسه، در سال 2019

 حوزه/ دیدبان اسلام هراسی از افزایش ۵۴ درصدی حملات ضد اسلامی در فرانسه در سال ۲۰۱۹، نسبت به سال گذشته خبر داد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، حملات اسلام هراسی در فرانسه در سال ۲۰۱۹، نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش نشان داده اند.

عبدالله ذکری رئیس دیدبان اسلام هراسی فرانسه وابسته به شورای مبارزه با اسلام هراسی، طی بیانیه ای اعلام کرد که  بیشترین حملات انجام شده در کشور در منطقه ایل-دو-فرانس از جمله رون- آلپ، پایس و پاریس رخ داده اند.

ذکری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۴ حمله علیه مسلمانان صورت گرفته تاکید کرد، این تعداد نسبت به ۱۰۰ حمله سال گذشته ۵۴ درشد رشد را نشان می دهد.

ذکری افزود: هیچ ارتباطی بین اسلام و تروریسم وجود ندارد و مسلمانانی که در فرانسه زندگی می کنند باید بتوانند مانند منسوبین سایر مذاهب دین خود را زندگی کنند. حدود ۵ میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کنند که بیشتر آنان از آفریقای شمالی می باشند. فرانسه از نظر جمعیت مسلمان در اروپا در مقام نخست قرار دارد. آلمان در مقام دوم است.

 مقامات فرانسوی از مردم خواسته اند که اقدامات تندروها را به ۶ میلیون مسلمان فرانسوی نسبت ندهند، با این حال خشونت ضدمسلمان در حال افزایش است و توطئه های راست های افراطی در ماه های اخیر تیتر مجله ها شده است.

  در ژوئن ۲۰۱۸، اعضای گروهی که می خواستند علیه مسلمانان دست به یک حمله گسترده بزنند بازداشت شدند. ۱۳ نفر از اعضای این گروه افراط گرا می خواستند به امامان جماعت و زنان محجبه ای که به صورت تصادفی در خیابان ها می بینند حمله کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha