جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمودی

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) گفت: حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) نخستین شهیده راه ولایت است و وجود شهیدانی همچون سردار سپهبد سلیمانی از ولایتمداری حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) نشأت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، حجت‌الاسلام‌ سید احمد محمودی در مراسم عزاداری حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) که در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین جلساتی روشن شدن ابعاد شخصیتی شخصیت‌هایی همچون حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) است تا همگان بهره بگیرند، چراکه اعتبار تاریخی این شخصیت‌ها تمام نمی‌شود و الگویی برای همه به شمار می‌رود.

وی افزود: برخی از شخصیت‌ها، شخصیت‌های اعتباری هستند که واقعیتی ندارند و نمی‌توانند در طول تاریخ برای همه الگو باشند، چراکه محدوده خاصی دارند، اما شخصیت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) ذاتی بوده و اعتباری نیست؛ آن حضرت قبل از ورود به این جهان و انتساب به پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) دارای مقام و ارزش بوده است، به همین دلیل روش، راه و زندگی ایشان برای همه می‌تواند الگو باشد.

امام جمعه ملک شهر  با بیان اینکه برای درک مقامات حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) باید تلاش کرد، عنوان کرد: پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) به ایشان می‌فرمودند «پاره تن من»، «نور دو چشم من»، «میوه دل من» و «روح و جان من»؛ ما با توجه به رفتار و گفتار پیامبر شاید بتوانیم حقایق شخصیتی دختر رسول خدا(صلی‌الله علیه و آله) را درک کنیم.

وی ادامه داد: رسول خدا(صلی‌الله علیه و آله) با رفتار خود تلاش می‌کرد تا ما حقیقت نور حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) را درک کنیم، ایشان جلوی حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) می‌ایستاد، دست آن بانو را می‌بوسید و هر روز به خانه علی و زهرا(سلام‌الله علیهما) سلام می‌داد؛ پیامبر خدا (صلی‌الله علیه و آله) برای ورود به مدینه، سه روز منتظر حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) ماندند و این حرکت سیاسی و اجتماعی پیامبر برای نشان دادن مقام آن بانوی بزرگ اسلام است.

وی بیان کرد: قبر مخفی آن حضرت لحظه به لحظه روشنگری می‌کند و جامعه بشری را بیدار می‌سازد و برای جهانیان پیام می‌دهد؛ مقام معظم رهبری فرمودند «حرم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و امامزادگان، قطب فرهنگی جامعه ما به شمار می‌روند»، به همین دلیل می‌توان گفت حتی قبر مخفی حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) قطب فرهنگی جامعه شیعه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه وصیت‌های آن حضرت برای روشنگری و بهره‌مندی آیندگان است، گفت: حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) نخستین شهیده راه ولایت است و وجود شهیدانی همچون سردار سپهبد سلیمانی از ولایتمداری حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به یأس دشمن از جامعه فاطمی ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمنان ما نمی‌دانند که جامعه دینی ما زهرا(سلام‌الله علیها) را دارد که جان خود را فدای ولایت می‌کند.

امام جمعه ملک شهر، انقلاب اسلامی را نمونه‌ای از شجره طیبه معرفی‌شده در قرآن کریم معرفی کرد و گفت: انقلاب اسلامی با همه هجمه‌ها و توطئه‌ها، حرکت رو به جلو خود را ادامه داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha