جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاطلام طبا طبایی

حوزه/ استاد حوزه، ایستادگی و مقاومت را مهمترین درس مکتب فاطمی دانست و بر ضرورت الگوگیری از از سیره حضرت زهرای اطهر(س) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سیدعلی طباطبایی، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مدرسه علمیه صالحیه قزوین، گفت: زندگی کوتاه اما پر برکت وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره(س) سرشار از درس‌های مهم برای رسیدن به تعالی و رستگاری است و در وصف شخصیت ایشان همین بس که حضرت در مسیر دفاع از ولایت به شهادت رسیدند.

استاد حوزه بیان کرد: توجه به سیره فاطمی در ابعاد مختلف زندگی آن حضرت خصوصاً در ایام فاطمیه که فرصت مغتنمی برای این مهم است، می‌تواند فرهنگ فاطمی را برای جامعه به ارمغان آورد که از این منظر باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگویی ماندگار در تاریخ اسلام است واگر همه زنان جامعه ما ویژگی‌های این بانوی کرامت و مهربانی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، در تمام امور زندگی موفق خواهند بود.

طباطبایی اظهار کرد: عشق به حضرت فاطمه زهرا(س) تنها گریه کردن و بیان ذکر مصیبت نیست، بلکه زنان و مادران باید سیره عملی و اخلاقی این بانوی بزرگ اسلام را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: گفتمان ایستادگی و مقاومت در سیره ولایت تحقق یافته و باید این گفتمان نورانی برای آحاد جامعه و جهان اسلام تبیین شود.

در پایان یکی از طلاب مدرسه علمیه صالحیه در رثای این بانوی بزرگوار به مرثیه سرایی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha