جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شبستری ضمن انتقاد از تلاش دولت برای مذاکره با آمریکا، اظهار داشت: این که دولت علیرغم این که 6 سال از عمر کشور را معطل مذاکره با امریکا نموده و در عین بدعهدی های غرب و امریکا همچنان درس عبرت نگرفته است، جای تأسف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شبستری در جمع طلاب و فضلای نقده که شب گذشته برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به فضائل زهرای مرضیه سلام الله علیها و ابعاد وجودی ایشان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: به اتفاق جمیع مسلمین، حضرت زهرا سلام الله علیها از جمله افرادی است که آیه تطهیر در مورد این بانوی بزرگوار نازل شده است.

وی با تأکید بر این که اراده الهی بر طهارت و پاکی از هرگونه رجس و بدی نسبت به اهل بیت علیهم السلام تعلق گرفته است، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی، وجود مبارک رسول الله صلی الله علیه و آله، بارها و بارها آیه تطهیر را در مقابل منزل حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیرالمومنین علی(علیه السلام) تلاوت می نموند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به علم زهرای اطهر(سلام الله علیها) و اذعان ائمه اطهار(علیهم السلام) نسبت به این موضوع را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: محدثه از جمله القاب حضرت فاطمه سلام الله علیهاست؛ این موضوع نشان دهنده سخن ملائک با این وجود مبارک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به سیره عبادی زهرای مرضیه سلام الله علیها اشاره نمود و ابراز داشت: زهرا به معنای درخشنده و نورانی است، که لقب حاکی از نورانیت عبادی این بانوی گرامی و متساعد شدن آن به آسمانیان است.

وی با بیان این که آسمانیان و ملکوتیان، مستغرق انوار عبادت حضرت زهرا سلام الله علیها هستند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال عبادت اولیای الهی به ویژه دخت نبی مکرم اسلام(ص) را مایه مباهات می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری ضمن اشاره به معانی و مفاهیم کنیه ام ابیهای زهرای مرضیه سلام الله علیها، اظهار داشت: جای جای سبک زندگی و سیره فاطمه زهرا سلام الله علیها  الگوی والایی برای تمام مردان و زنان عالم است.

سخنران این نشست برخی از ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه سلام الله علیها را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: زهرای مرضیه بهترین یار و یاور در مسیر اطاعت الهی و بندگی پروردگار بوده، در حمایت از ولایت از هیچ تلاشی دریغ ننمودند.

این استاد حوزه علمیه تربیت حسنین(علیهما السلام) را تجلی بُعد مادرانه حضرت فاطمه سلام الله علیها  عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(سلام الله علیها)، بهترین چیز برای زن را پرهیز از حضور در محضر نامحرم می دانست؛ این که زهرای مرضیه در برهه ای خاص در عین توجه به عدم حضور در میان نامحرمان در مسجد النبی خطبه می‌خوانند، نشان دهنده عمق وظیفه ولایت مداری و حمایت از جایگاه ولایت الله است.

وی در عین اشاره به فرازهایی از خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها)، با بیان این که فاطمه زهرا(سلام الله علیها) شخصیتی تک بعدی نیستند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا در عین این که از نظر فردی در غایت عبودیت و بندگی حرکت می کند، هیچ گاه از وظیفه اجتماعی غافل نبوده، به هنگام مشاهده انحراف جامعه اسلامی از مسیر امامت و ولایت پا به میدان نهاده، خطبه قرایی را به زبان جاری می‌سازند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری به تاثیرات طی مسیر امامت و ولایت در جامعه انسانی اشاره نمود و با تأکید بر این که گلستانی که علی علیه السلام باغبان آن باشد، گلهای زیبایی را تربیت خواهد نمود؛ خاطرنشان کرد: دایره الگوی دهی شخصیت وجودی زهرای مرضیه سلام الله علیها، به اندازه ای عمیق و پایدار است، که وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج)، حضرت زهرا سلام الله علیها را بهترین الگو برای خود ذکر می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، قیام امام خسین را امتداد حرکت حضرت زهرا سلام الله علیها و انقلاب اسلامی را امتداد نهضیت عاشورا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مسئله ولایت و تخریب چهره ولایت در میان آحاد جامعه مسلمان از مهمترین حیله‌ها و دسیسه های دشمنان اسلام و انقلاب به شمار می رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به عظمت تربیت یافتگان مکتب اسلام راستین به ویژه حاج قاسم سلیمانی اشاره نمود و یادآور شد: حضور باشکوه ملت در مراسم تدفین و تجلیل از سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی تجلی شکوه، عظمت و محبوبیت پیروان راستین مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) و ولایت‌مداران واقعی است.

وی در بخشی پایانی سخنان خود به موضوع انتخابات و اهمیت حضور پرشور ملت در این عرصه و جایگاه انتخاب اصلح اشاره نمود و یادآور شد: امیدواریم مردم با انتخاب نمایندگان انقلابی و ولایی، عرصه را برای شکل گیری دولت جوان انقلابی فراهم سازند؛ چرا که تجربه تاریخی ثابت نموده، نوع انتخاب ملت در مجلس خود را در انتخاب قوه مجریه نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری ضمن انتقاد از تلاش دولت برای مذاکره با آمریکا، اظهار داشت: این که دولت علیرغم این که 6 سال از عمر کشور را معطل مذاکره با امریکا نموده و در عین بدعهدی های غرب و امریکا همچنان درس عبرت نگرفته است، جای تأسف است.

یادآور می شود در این جلسه قریب به 50 نفر از طلاب حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha