پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علمای یمن

حوزه/ علمای یمن هرگونه همکاری با توطئه معامله قرن را تحریم کرده و بر ضرورت اقدام فوری و عمل به وظیفه انسانی و دینی در مخالفت با این معامله و اقدام جدی در مبارزه با آن به استفاده از هر روش ممکن تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه علمای یمن امروز چهارشنبه در واکنش به توطئه آمریکایی معامله قرن که هدف از آن حذف مسئله فلسطین و تسلیم قدس به صهیونیست های اشغالگر است، با صدور بیانیه ای هرگونه همکاری با توطئه معامله قرن را تحریم کرده و بر ضرورت اقدام فوری و عمل به وظیفه انسانی و دینی در مخالفت با این معامله و اقدام جدی در مبارزه با آن به استفاده از هر روش ممکن تاکید کردند و هرگونه همکاری و سازش با هرکدام از بندهای این معامله ننگین را مصداق نفاق و خیانت و مزدوری دانستند.

علمای یمن در ادامه بیانیه خود بر امور زیر تاکید کردند:

۱. وجوب اقدام و مسئولیت پذیری دینی و انسانی در مخالفت با طرح موسوم به معامله قرن و تلاش جدی برای ناکام گذاشتن و شکست آن با استفاده از تمام امکانات و روش های ممکن.

۲. هرکس با این طرح همکاری کند و حتی یکی از بندهای آن را بپیذیرد باید به طور صریح به عنوان منافق و خائن و مزدور شناخته شده و محاکمه شده و اگر عرب و مسلمان است تابعیت او لغو شود زیرا خدای متعال فرمود: «وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ».

۳. هر نظام عربی و اسلامی که در این معامله شرکت داشته یا از آن حمایت مالی یا رسانه ای یا سیاسی به عمل آورده باید سرنگون شود که خدای متعال فرمود: «لَا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ وَمَنْ یَفْعَلْ ذَلِکَ فَلَیْسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَیْءٍ».

۴. تاکید بر اینکه قدس ریف از نمادها و آثار اسلامی مقدس است و به هیچ وجه قابل تجزیه و تقسیم با یهودیان نیست و تا ابد باید پایتخت فلسطین باقی بماند.

۵. از نظر علمای یمن معامله قرن بزرگ ترین دلیل بر این است که نظام آمریکا اولین تروریست جهان و حامی تروریست های صهیونیست است که باید نامش با همین عنوان در قاموس مسلمانان ثبت شود.

۶. علمای یمن از ملت فلسطین و گروه های مقاومت می خواهند متحد شده و خود را تقویت کنند و از دو دستگی و اختلاف و درگیری دست بردارند و خود را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی آماده کنند تا سرزمین فلسطین را از لوث وجود صهیونیست ها پاک کنند.

۷. ملت های عربی و اسلامی و در مقدمه آنها کشورهای خلیج فارس باید دست به تظاهرات بزنند و بر نظام های خود فشار بیاورند و آنها را ملزم کنند سفارت های دشمنان مسلمانان را در کشورهای خود ببندند و نمایندگان امارات و بحرین و عمان را به خاطر مشارکت در مراسم اعلام معامله قرن، محاکمه کنند.

۸. وجوب یاری ملت فلسطین و کمک سخاوتمندانه مالی و تسلیحاتی و انسانی به آنها.

۹. صدور فتوای صریح از سوی مراکز فتوا در تمام نقاط جهان در تحریم همکاری با این معامله.

۱۰. صدور قانونی در ممنوعیت پذیرش هر طرحی که برای مبانی مربوط به قدس و فلسطین زیانبار باشد و همچنین محاکمه تمام کسانی که در ظلم به قدس شریک هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha