چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه بابلسر

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر بود، گفت: حرف و عمل آن حضرت در ولایت پذیری یکسان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این شهرستان، ضمن تسلیت این ایام، و تاکید بر ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه، گفت: باید سیره و فضائل اخلاقی و انسانی آن حضرت، به عنوان الگویی بزرگ و تاثیر گذار برای جامعه امروز بازگو و تبیین شود تا مشق زندگی مان فاطمی شود.

وی برالگو گیری از ابعاد مختلف سبک زندگی حضرت زهرا(س) و به خصوص ولایت مداری و ولایت پذیری ایشان تاکید کرد و افزود: جامعه امروز نیازمند به گسترش فرهنگ و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) به معنای واقعی کلمه ولایت پذیر بود، خاطرنشان کرد: حرف و عمل آن حضرت در ولایت پذیری یکسان بود.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که امروز آحاد جامعه باید ولایت مداری را از دخت نبی مکرم اسلام(ص) بیاموزند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم در مسیر ولایت همواره ثابت قدم و پیشگام باشیم.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که ابعاد مختلف زندگی دخت نبی مکرم اسلام(ص) بهترین الگو برای جامعه امروز است، تصریح کرد: جامعه بشری برای برون رفت از مشکلات و بحران هایی که با آن مواجه است باید از سیره عملی آن حضرت بهره مند شود.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) یک الگوی کامل برای همه انسان ها در تمام دوران است، تصریح کرد: ایشان در طول زندگی کوتاه خود از شان، منزلت و فضیلتی والابرخورداربود وآثار و برکات زیادی را برای همه زمان ها به یادگار گذاشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید در کنار عزاداری برای آن حضرت سیره و مشی آن حضرت بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: باید تلاش کنیم تا در این ایام معرفت فاطمی را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه بابلسر با بیان این که امروز باید ارزش های فاطمی بیش از پیش در جامعه اسلامی ترویج و نشر شود، تصریح کرد: مسأله عفاف و حجاب به عنوان یکی از شاخصه های آن بانوی نمونه اسلام باید بیشتر مورد توجه بانوان در جامعه اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام قلی پور، ساده زیستی را یکی دیگر از ویژگی های دخت نبی مکرم اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: آن حضرت در چنین شرایطی توانستند فرزندان بزرگ و ارزشمندی پرورش دهد که نام و یاد آنها در این کره خاکی همچون خورشید تابانی نور افشانی می کند.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha