جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ترامپ

حوزه/ احزاب اسلامی و شخصیت های مختلف عراقی در واکنش به اقدام ترامپ در رونمایی از معامله قرن، این اقدام را محکوم کرده و از کشور های عربی و اسلامی خواستند، ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مقابل این معامله شوم بایستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احزاب اسلامی و شخصیت های مختلف عراقی در واکنش به اقدام ترامپ در رونمایی از معامله قرن، این اقدام را محکوم کرده و از کشور های عربی و اسلامی خواستند، ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مقابل این معامله شوم بایستند.

وزارت امور خارجه عراق : قدس و الاقصی همچنان اشغال است و اعراب و مسلمانان باید از فلسطین حمایت کنند

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای تأکید کرد: قدس و مسجد الاقصی همچنان تحت اشغال قرار دارد و اعراب و مسلمانان باید برای حمایت از حقوق قانونی ملت فلسطین و برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس از در کنار فلسطینی ها بایستند و سرزمین های اشغالی را از سوریه تا لبنان باز پس بگیرند.

در این بیانیه آمده است: عراق از حقوق قانونی برادران فلسطینی که قوانین بین المللی و پیمان نامه های شورای امنیتی آن را ضمانت کرده، حمایت می کند و حامی حق آنان در بازگشت به خانه ها و اراضی خود است و تأکید می کند که قدس شریف و مسجد الاقصی همچنان تحت اشغال قرار داد.

حزب اسلامی الدعوه: معامله شوم قرن، هرگز اجرایی نخواهد شد و فلسطین قابل خرید و فروش نیست

حزب اسلامی الدعوه عراق در بیانیه خود گفت: توطئه بین المللی علیه امت اسلامی به رهبری آمریکا روز به روز خود را نشان می دهد و اکنون مقدسات مسلمانان با حمایت افراطی گری آمریکا در معرض اقدامات نژاد پرستانه صهیونیست قرار می گیرد و طی قرن گذشته مسئله ملت مسلمان در فلسطین با تصمیمات مبهم بین المللی و منطقه ای به بازی گرفته می شود که هیچ انگیزه ای جز هتک حرمت هویت اسلامی قدس شریف و آوارگی فلسطینی ها و کشتار آنان مقابل چشم جهانیان برای آن نیست.

این حزب افزود: خودکامگی آمریکا که قدس را پایتخت رژیم اسرائیل خواند و اشغال جولان و الحاق آن به اراضی اشغالی را به رسمیت شناخت، منجر به این پروژه شد تا مسئله فلسطین حذف شده و به حق فلسطینی ها در آزادی، صلح و زندگی در سرزمین و وطن خود پایان داده شود.

حزب الدعوه با اشاره به اینکه معامله شوم قرن هرگز اجرایی نخواهد شد و آن مرده به دنیا آمده است، گفت: این طرح هرگز حقیقت فلسطین و گرایش قدس اسلامی را تغییر نخواهد داد و منجر به اختلاف در موضع گیری فلسطینی ها در قبال اشغالگری نخواهد شد.

این حزب عراقی تصریح کرد: مسلمانان جهان خوب می دانند که فلسطین و قدس و اماکن مقدس در سرزمین اسرا قابل تبادل و خرید و فروش نیست و آن ها هویت امت و مظهر عقیده و رسالت آن ست.

این حزب اسلامی بیان داشت: آنچه موجب ناراحتی و تأسف عمیق است، شتاب برخی نظام های معروف عربی در استقبال از این معامله توطئه آمیز و تسلیم در برابر خواست صهیونیست هاست و اینکه آنان ملت خود را که به دنبال آزادی هستند و قدس را نماد عزت و کرامت خود می دانند را نادیده می گیرند.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: حزب اسلامی الدعوه کشور ها و ملت های عربی و اسلامی، سازمان های قانونی بین المللی و کشور های دوست را به همکاری در جهت مقابله با معامله ننگین قرن و تشکیل همایش بین المللی برای تثبیت حق فلسطینی ها و مخالفت با پروژه شهرک سازی دعوت می کند.

این حزب در پایان گفت: هیچ کوتاهی و مذاکره در خصوص حقوق تاریخی ملت فلسطین و هیچ مذاکره ای در خصوص هویت قدس اسلامی وجود ندارد.

عصائب اهل الحق: معامله قرن بر آگاهی و انسجام محور مقاومت خواهد افزود

جنبش عصائب اهل الحق عراق با بیان اینکه معامله قرن بر آگاهی و انسجام محور مقاومت خواهد افزود، اشاره کرد: آمریکا گرایش آشکار خود به رژیم صهیونیستی را به جهان ثابت کرد.

این جنبش در بیانیه خود نوشت: روز به روز گرایش کامل آمریکا به منافع رژیم صهیونیستی ثابت می شود و این معامله ننگین و ذلت بار اخیر که ترامپ آن را معامله قرن می نامد، توطئه علیه اعراب، اسلام و تمامی بشریت است.

عصائب اهل الحق تصریح کرد: تلاش های لابی یهودی در یهودی سازی قدس و مصادره حقوق دینی مسلمانان و مسیحیان، محکوم به شکست است و با مخالفت فرزندان امت و انسان های شریف جهان رو به رو خواهد شد.

این جنبش ادامه داد: معامله قرن تنها بر آگاهی و انسجام محور مقاومت خواهد افزود و منجر به نابودی سریعتر و حتمی رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد که پیروزی تنها از نزد خداوند است.

 عضو هیئت رئیسه مجلس: ترامپ از ضعف اعراب استفاده کرد تا معامله قرن را اعلام کند

حسن کریم الکعبی عضو هیئت رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: رونمایی جزئیات معامله قرن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل در این زمان منجر به تشدید اوضاع و فروپاشی تمامی شاخص های صلح و امنیت در منطقه خواهد شد.

وی افزود: ترامپ از ضعف دولت های عربی و عدم وحدت موضع کشورهای عربی و اسلامی درقبال مسائل سرنوشت ساز سوء استفاده کرد.

الکعبی از حضور سفرای کشور های امارات، عمان و بحرین در مراسم رونمایی از جزئیات معامله اسرائیلی آمریکایی در کاخ سفید به شدت ابراز تأسف کرد و از رهبران کشور های عربی و اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست موضع قاطع و یکپارچه در خصوص این معامله و مخالفت با دستیازی به استقلال فلسطین اتخاذ کنند و برای برپایی دولت فلسطین به پایتختی قدس حمایت کنند.

وی افزود: ما بار دیگر بر لزوم ایستادگی در برابر تحرکات صهیونیستی آمریکایی تأکید می کنیم، همچنان که پیش تر در اجلاس شورای همکاری اسلامی و صد و سی و نهمین همایش اتحادیه بین المجالس بر ضرورت اتخاذ گام های مشترک در مقابله با تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل و ایستادگی در برابر این معامله، وحدت کلمه و موضع برای حل بحران فلسطین تأکید کردیم.

نماینده ائتلاف فتح خواستار تشکیل جلسه فوری برای بیان موضع عراق در خصوص معامله قرن شد

فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح مجلس نمایندگان عراق را به برگزاری جلسه فوری برای تعیین موضع عراق در خصوص معامله قرن شد و از حمایت برخی از کشور های عربی از این معامله ابراز تأسف کرد.

وی طی سخنانی گفت: اعلام اجرای معامله ننگین قرن و سلطه رژیم اسرائیل بر کشور های عربی و تسلطه بر قدس شریف و جولان سوریه از سوی ترامپ را قاطعانه رد می کنیم و باید با تمامی اسلوب با این معامله مقابله کرد.

جابر افزود: مجلس نمایندگان باید برای محکوم کردن اقدام ترامپ و رژیم اسرائیل و حمایت از موضع گیری های بین المللی و تشکیلات خودگردان که با معامله قرن اعلام مخالفت کردند، جلسه فوری تشکیل دهد.

عضو مجلس نمایندگان عراق از استقبال امارات، مصر و برخی از کشور های حاشیه خلیج فارس از طرح توطئه گرانه تجزیه فلسطین و سلطه رژیم صهیونیستی بر کشور های عربی ابراز تأسف کرد.

حزب اسلامی عراق: معامله قرن حقایق تاریخی و جغرافیایی را تغییر نخواهد داد

حزب اسلامی عراق تأکید کرد: تمامی تلاش هایی که با عنوان های مختلف برای حذف مسئله فلسطین انجام می گیرد، محکوم به شکست است؛ چرا که این تلاش ها برای تحریف تاریخ و جغرافی و نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین و جانفشانی های آن طی ده های گذشته انجام می گیرد.

این حزب در بیانیه ای گفت: نبود طرف فلسطینی در جزئیات این معامله برای شناخت اهداف مشکوک آن کافی است و این معامله تلاشی برای تجزیه این سرزمین مبارک در خدمت به رژیم اشغالگر و حذف حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود است.

این حزب اسلامی کشور های عربی و اسلامی و تمامی فعالان اجتماعی را به حمایت از حق فلسطینی ها و حمایت از آنان در مقابله با معامله ها و طرح هایی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین و کوتاهی و سازش بر سر تاریخ و جانفشانی های آنان است، دعوت کرد.

اتحادیه علمای مسلمان: طرح ترامپ در خصوص فلسطین، مُرده به دنبا آمد

جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان در استان دیالی عراق با بیان اینکه ما نمی توانیم بپذیریم که قدس پایتخت اسرائیل باشد و آن پایتخت ابدی فلسطین با تمامی قومیت ها و اقشار آن است، گفت: طرح صلح که رئیس جمهور آمریکا مدعی آن است، مُرده به دنیا آمده است.

المعموری افزود: ترامپ از اسرائیل حمایت می کند و اتئلاف آن با اسرائیل مورد اختلاف نیست و طرح اخیر ترامپ، تلاشی برای پایان دادن به مقاومت فلسطین و اشغال باقی مانده اراضی آن به بهانه صلح است.

وی با اشاره به اینکه تمامی قدرت های ملی عربی و اسلامی و بین المللی با اشغالگری اسرائیل در فلسطین و معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مخالف هستند، گفت: طرح ترامپ به شکست خواهد انجامید؛ چرا که حق فلسطینی ها در تشکیل حکومت با پایان اشغالگری و بازگشت حقوق اهالی فلسطین تحقق خواهد شد.

تحلیل گر سیاسی: معامله قرن بیانگر ساعت صفر آغاز جنگ جهانی سوم است

سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی معامله شوم قرن را ساعت صفر جنگ جهانی سوم دانست و گفت: جهان به دو قسمت ائتلاف آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان فلسطین در مسئله قانونی آن تقسیم خواهد شد.

وی افزود: رونمایی از معامله قرن، آغاز پایان رژیم صهیونیستی و حضور آمریکا در منطقه است.

الکعبی تصریح کرد: تأکید ترامپ بر اینکه قدس پایتخت اسرائیل است، چالش جدیدی برای اسرائیل و تصمیم نهایی برای تسلط کامل بر قدس می باشد که منجر به درگیری های بیشتر و رختن خون فلسطینی ها و مردم منطقه خواهد شد.

گردان های حزب الله عراق: معامله ترامپ، جهان را وارد مرحله ای از درگیری خواهد کرد

مقاومت اسلامی گردان های حزب الله عراق نسبت به شدت درگیری های منطقه و جهان در نتیجه رونمایی از معامله قرن هشدار داد و ملت های جهان را به حمایت از ملت فلسطین و مقابله با این معامله دعوت کرد.

این گردان مقاومت افزود: آمریکا با رونمایی از این معامله شوم، دشمنی خود را با اسلام و مسلمین و گرایش کامل خود را به رژیم اسرائیل آشکار کرد و این اقدام ترامپ تروریست، تمامی قراداد ها و پیمان نامه های امضا شده در خصوص مسئله فلسطین را نقض می کند.

مقاومت اسلامی تصریح کرد: آمریکا در ماجراجویی خطرناک خود، جهان و منطقه را به مرحله جدیدی از درگیری می کشاند، لذا ملت های اسلامی باید از ملت فلسطین حمایت کرده و آن را در برابر وحشی های آمریکایی و صهیونیستی تنها نگذارند و بدون شک مقاومت پیشگام حامیان ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

سید مقتدی صدر نیز با انتشار آیاتی از سوره مبارکه اسراء در صفحه توئیتر خود، گفت: قدس متعلق به ادیان و فلسطین متعلق به آزادگان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha