پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست

حوزه/ نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی و آموزشی منطقه یک کشور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در این نشست معاونان فرهنگی و روسای ادارات فرهنگی و تبلیغات و آموزش استانهای تهران بزرگ، شهرستانهای تهران، قزوین، البرز، گیلان، همدان به میزبانی قم برگزار شد .
این همایش یکروزه با هدف آموزش، طرح مباحث مربوط به حوزه آموزش عمومی و عالی و حوزه فرهنگی و تبلیغات در دو نوبت صبح و عصر در هتل شاهد قم برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم با حضور در این نشست ضمن خیر مقدم به میهمانان و گرامی داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: محور فعالیت های بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و فعالیت های حوزه فرهنگی در این بخش اثر گذار و ماندگار است.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: جبهه امروز جبهه فرهنگی و حرکت در حوزه علم و فناوری است، لذا حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر که از قشر دلسوز و متعهد هستند و پرورش نسل آینده جامعه اسلامی از حساسیت و اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: امروز حرکت فرهنگی به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی ایثار و شهادت باید با قوت ادامه یابد، نقش حوزه تبلیغات با ارایه کارهای هنری و برپایی یادواره ها و انجام تبلیغات میدانی نقش موثری در معرفی سیره شهدا به نسل امروز است.

حجت الاسلام هنرمند در نشست روسای ادارات آموزش که با حضور دکتر فقیه برگزار شد به مهاجر پذیری قم اشاره کرد و بر لزوم توجه به جمعیت مهاجران ایثارگر استان قم از سوی مرکز تاکید کرد.

وی افزود: هم اکنون حدود ۳۰۰۰ دانشجو، ۸۰۰ طلبه  و ۹۰۶ دانش آموز در قالب طرح شاهد در مقاطع مختلف در استان قم مشغول تحصیل هستند .
در نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی و روسای ادارات فرهنگی و تبلیغات نیز دکتر یارنسب با اشاره به اهمیت بحث تبلیغات در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بر لزوم جلب و جذب مشارکت ها از دستگاههای استانی برای تقویت این برنامه ها تاکید کرد.

در نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی و روسای ادارات آموزش که عصر دوشنبه برگزار شد، دکتر محمد علی فقیه نسبت به ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و بر  لزوم تقویت استاد مشاوره و مشاوره های تحصیلی در این راستا تاکید کرد.

اداره  آموزش بنیاد شهید وامور ایثارگران رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب و پوشش مدارس شاهد و اجرای برنامه های پرورشی را در دستور کار دارد .
اداره فرهنگی و تبلیغات بنیاد حوزه های یادمان ها ، حسینیه های شهدا، تبلیغات شهری، مراسم ها، آموزش پیام آوران ایثار ، مراکز فرهنگی گلزارها  و... را تحت پوشش دارد.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha