پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کابل

حوزه/مراسم سالگرد آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی شامگاه پنج‌شنبه در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  این مراسم با حضور و استقبال  مردم کابل در مسجد جامع مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در این شهر برگزار شد.

در این مراسم بیش از هزار و سیصد نفر از دلباختگان و شیعیان مکتب اهل‌بیت (ع) کابل در ایام جانسوز شهادت حضرت زهرا (س) و در فضای ناامن و سرمای هوا با احیا و اقامه عزاداری در مسجد جامع مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) پیوند خود را با خاندان عصمت و طهارت عمیق‌تر و به ساحت مقدس ولایت ابراز ارادت کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: فاطمیه مثل محرم دانشگاهی به وسعت عالم و تاریخ است که در این دانشگاه به همه بشر درس اتحاد، همدلی، صفا و صمیمیت و همراهی، احساس مذهبی و عواطف دینی و سبک زندگی آموزش داده می‌شود.

وی در ادامه این مراسم در باب الگو قرار دادن سبک زندگی حضرت در ابعاد مختلف حیات بشری سخن گفت و افزود: تنها معرفت و مودت کافی نیست باید سیره حضرت را از حاشیه به متن زندگی آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزاده تأکید کرد: حوادثی که دشمنان دین در دنیا برای شیعیان رقم می‌زنند، پیوند بیشتر بین شیعیان و حضرت زهرا (س) و فرزندانشان ایجاد می‌کنند.

در این مراسم عزاداران علاوه بر سخنرانی، با مداحی و سینه‌زنی برای اهل‌بیت (ع) و حضرت زهرا (س) ارادت و همدردی خودشان را با امام زمان (عج) اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha