پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به دفع شر شرورترین اشرار تاریخ یعنی داعش توسط حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی از سقوط دمشق و بغداد و تجزیه عراق و سوریه جلوگیری کرد؛ حفظ و تقویت محور مقاومت و صیانت از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از کارکردهای این شهید بزرگوار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، امروز در آیین بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در مسجد امام موسی بن جعفر (ع) شهرک فرهنگیان شاهرود، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، بر لزوم شناخت سیره این شهید بزرگوار تأکید کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با بیان اینکه اگر مالک اشتر امروز زنده بود، همین کار شهید حاج قاسم سلیمانی را انجام می‌داد و اگر حاج قاسم هم‌ زمان امام علی (ع) بود همان کار امروزش را تکرار می‌کرد، به خصوصیات فردی این سردار شهید اشاره و تصریح کرد: نخستین خصوصیت حاج قاسم، اخلاص او بود که با تمام وجود خدا را می‌دید و هیچ کاری بدون رضایت خدا انجام نمی‌داد؛ تواضع ایشان هم بسیار مهم بود و زر و زیور دنیا، او را گرفتار نکرد.

وی افزود: شجاعت سومین ویژگی سپهبد شهید سلیمانی بود که در دل خطر می‌رفت و این خصوصیات جاذبه‌آفرین است و همه آن را دوست دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با اشاره به ویژگی وارستگی شهید خاطرنشان کرد: شهادت‌طلبی از ویژگی‌های دیگر شهید سلیمانی بود؛ چراکه معاد را با تمام وجود باور کرده و شهادت آرزویش بود و از آن ترسی نداشت.

وی با بیان خصوصیات مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی و اینکه مدیران باید این ویژگی‌ها را در خود داشته باشند، گفت: نخستین خصوصیت مدیریتی این شهید والامقام، ولایت‌مداری است که پنج مرحله دارد؛ ولایت‌فهمی، ولایت‌باوری، ولایت‌یاوری، دفاع از ولایت و تلاش در جهت تحقق بخشیدن به اراده رهبری در جامعه این مراحل را تشکیل می‌دهد؛ حاج قاسم سؤال نمی‌کرد چرا و هر چه ولی‌فقیه می‌فرمود، عمل می‌کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مدیریت جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی و اینکه در کشور متأسفانه برخی مدیریت‌های غرب‌گرایانه و تکنوکرات را شاهد هستیم، تصریح کرد: حاج قاسم حتی یک لحظه آرام نبود و دائم در جلسه و کار بود و الگوی ما در کار باید شهید حاج قاسم سلیمانی باشد.

وی با توجه دادن مخاطبان به مدیریت راهبردی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی توان مدیریت بحران و فن این امر را داشت؛ خیلی‌ها توان مدیریت شرایط عادی را دارند ولی ایشان مدیریت هوشمند داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی، با بیان اینکه ویژگی دیگر مدیریتی این شهید را فرانگری مسأله امنیت ملی است، افزود: جلوگیری از بسیاری از فجایعی که خسارتش تا سال‌ها ادامه می‌یابد، از برکات وجود شهید حاج قاسم سلیمانی بود و او با مدیریت خود این مهم را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه راه شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد، تصریح کرد: تضمین امنیت ایران در منطقه با تلاش حاج قاسم محقق شد؛ چراکه آمریکا طرح خاورمیانه بزرگ را با پنج هدف جلوگیری تسلط روسیه در منطقه، جلوگیری از خیزش اسلامی، حفظ رژیم صهیونیستی، مقابله با ایران و جلوگیری از سیطره اسلام در منطقه دنبال می‌کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: نخستین اقدام آن‌ها، مقابله با حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه بود که با تدبیر حاج قاسم سلیمانی این توطئه خنثی شد.

وی با اشاره به دفع شر شرورترین اشرار تاریخ یعنی داعش توسط حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی از سقوط دمشق و بغداد و تجزیه عراق و سوریه جلوگیری کرد؛ حفظ و تقویت محور مقاومت و صیانت از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از کارکردهای این شهید بزرگوار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha