پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کلب جواد

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی  در سخنرانی خود در مراسم عزاداری حضرت زهر (س) گفت: ترجمه این حدیث که پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «فاطمه بضعة منی» یعنی حضرت زهرا (س) جزء رسالت، نبوت و دارای آن صفات و کمالات است که در پیامبر اسلام (ص) باعنوان نبی وجود دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیرکل شورای علمای شیعه هندوستان در سخنرانی خود در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) گفت: ترجمه این حدیث که پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند «فاطمه بضعة منی» یعنی حضرت زهرا (س) جزء رسالت، نبوت و دارای آن صفات و کمالات است که در پیامبر اسلام (ص) باعنوان نبی وجود دارند.

وی افزود: بر حضرت زهرا (س)  پس از رحلت پدرشان حضرت محمد مصطفی (ص) مصائب بزرگی تحمیل شد، و حتی درختی که حضرت زهرا (س) زیر آن می‌نشستند و برای پدرشان گریه می کردند را هم قطع کردند.

وی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای زنان دنیا خواند و گفت: حضرت زهرا (س) کل عمر مبارک خود را طبق سیره پیامبر (ص) و تعلیمات قرآن به سر کردند، حضرت زهرا (س) در تاریخ اسلام اولین زنی بودند که برای گرفتن حق خود صدای اعتراض بلند کردند. ایشان برای زنان دنیا بهترین الگوی برای گرفتن حقوق خودشان از ظالمان و مستکبران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha