جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی گفت: امروز بشریت راه حکمت را در مدیریت جهانی گم کرده است چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای کربلا در سخنرانی هفتگی در دفتر خود در شهر مقدس کربلا، ظهور برخی فجایع در جهان مانند شیوع بیماری کرونا و آتش سوزی در جنگل های استرالیا را به دوری جهان از راه حق و عدم پیروی از اوامر الهی نسبت داد و از پیروان تمام ادیان خواست به سوی خدای سبحان روی آورده و با فساد در جهان مبارزره کنند.

وی افزود: جهان خلقت بر محور حق آفریده شده است و پایبندی به حق موجب ایجاد حکمت می شود اما اگر کسی با حق و حقیقت مخالفت کند، گرفتار مشکلات متعدد می شود و امروز بشریت راه حکمت را در مدیریت جهانی گم کرده است چه از نظر اقتصادی که بدهی های جهان چند برابر تولید است و چه از نظر سیاسی که کشورها استراتژی خود برای رعایت حقوق همگانی را از دست داده اند و تصمیم های خود را بر اساس تکنیک های اشتباه اتخاذ می کنند.

آیت الله مدرسی ادامه داد: یکی از نشانه های دوری از حکمت در زمینه سیاسی، چیزی است که امروز از آن به معامله قرن یاد می شود و این طرح مصلحت هیچ کدام از طرف ها را رعایت نکرده است.

وی تاکید کرد: در جهان اسلام و به ویژه جهان عرب اکثر کشورها با این طرح مخالفت کردند و بسیاری از کشورهای جهان نیز با آن مخالفت کردند و این نشان می دهد پافشاری برخی کشورها برای اجرای این معامله موجب منزوی شدن آنها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha