شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت یوم الله 12 بهمن در بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمرین ظهور است، افزود: خیلی از حادثه‌ها را دیده‌ایم که ما را برای ظهور امام زمان (عج) آماده می‌کند، یکی از آن‌ها روز ۱۲ بهمن است که از زمین و زمان آدم می‌جوشید و همه به استقبال مردی بزرگ و ابرمردی از سلاله انبیا و اولیا رفته بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن در بجنورد، با تبریک فرارسیدن دهه فجر، اظهار کرد: درواقع یوم‌الله ۱۲ بهمن روز دل‌هایی است که با امام پیوند و گره خوردند، در این روز دل‌ها فرش راه امام شد و مردمی که سال‌های سال منتظر آمدن رهبر کبیر بودند امروز به آرزوی خود رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمرین ظهور است، افزود: خیلی از حادثه‌ها را دیده‌ایم که ما را برای ظهور امام زمان (عج) آماده می‌کند، یکی از آن‌ها روز ۱۲ بهمن است که از زمین و زمان آدم می‌جوشید و همه به استقبال مردی بزرگ و ابرمردی از سلاله انبیا و اولیا رفته بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: فرق نظام اسلامی با طاغوت این است که طاغوت بر جسم‌ها حکومت می‌کرد اما امام ما بر دل‌ها حکومت داشت و دل‌ها را به انقلابی درونی و تحولی الهی رساند.

وی تصریح کرد: ۱۰ روز بیشتر از آمدن امام نگذشته بود که کاخ ستم‌شاهی واژگون شد و شاهنشاهان به زباله‌دان تاریخ پیوسته و روزنه جدیدی به روی ملت گشوده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: قرآن در سوره والفجر هنگامی که قسم به فجر یاد می‌کند خطاب به مردم تأکید می‌کند که هم تاریخ بخوانید و هم فلسفه تاریخ را مطالعه کنید.

وی اضافه کرد: بر اساس فرموده قرآن در سوره فجر چه طاغوت‌هایی که آمدند و رفتند، چه ستمگرانی آمده و قدرت‌نمایی کردند، چه افرادی که عِده و عُده و امکانات داشتند، تمدن داشتند اما همه این‌ها از بین رفتند؛ زیرا طغیان کردند و طغیان مقدمه سقوط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: آنان که در آبادی‌ها و شهرها طغیانگری می‌کنند و فساد را ترویج می‌دهند بدانند تازیانه کیفر الهی در کمین آن‌ها نشسته است. خدا در کمین نشسته است، صبر الهی زیاد است و به ستمکار مهلت می‌دهد اما او را از یاد نمی‌برد.

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید ظلم ظالم را خداوند فرصت می‌دهد اما از یاد نمی‌برد و روزی فرامی‌رسد که حق از کمین بیرون می‌آید و باطل را نابود می‌کند؛ زیرا باطل ماندنی نیست بلکه رفتنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha