جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ هنرمندی برای جامعه اسلامی ارزشمند است که پایبند ارزشهای دینی و اسلامی، وفادار به آرمانهای انقلاب، ولایتمدار و پایبند به خون شهدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع تشریح برنامه های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، گفت: وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در راستای عمل به شعار تولید و اشتغال، فعالیت های خوبی در رابطه با کسب و کار فرهنگی انجام داده است که از جمله آن تعریف و معرفی گذر فرهنگی است.

وی افزود: کارهای مقدماتی در این رابطه انجام شد و امید است این مسئله به زودی به نتیجه برسد. مثلا خیابانی که به عنوان گذر فرهنگی انتخاب می شود، قرار است همه امکانات فرهنگی در آن مانند کتابخانه، سینما و... راه اندازی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: طرح وزارت فرهنگ در این رابطه این است که اگر صاحب مغازه ای در این گذر فرهنگی برای انجام کارهای فرهنگی با این اداره کل همکاری کند، وام ۳۰۰ میلیون تومان  با باز پرداخت ۴ درصد داده خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه دوم، طرح تحفه است. در این رابطه قرار است به کسانی که طرح های خوبی در برنامه های هنری، فرهنگی و دیجیتال داشته باشند، ۲۷ میلیارد وام تسهیلات ۱۸ درصد با باز پرداخت ۴ ساله داده شود. از این مقدار ۱۱ میلیارد در رابطه با بحث دیجیتال، ۹ میلیارد در کار فرهنگی و الباقی در مورد کارهای هنری است.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: برگزاری فیلم فجر یکی از رویدادهای مهم فرهنگی است. با اقداماتی که انجام شد این جشنواره در قم برگزار می شود.

وی با برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینمایی استان قم بیان کرد:جشنواره فیلم فجر در سینماهای تربیت و ونوس برگزار می شود. با پی گیریهایی که انجام شده، قم ظرفیت های خوبی برای اکران فیلم  دارد و می تواند جزء استانهای پیشران در عرصه اکران فیلم دهه فجر قرار بگیرد.

حسینی کاشانی گفت: تلاش این است صندلی های سینما برای برگزاری اکران فیلم دهه فجر دو برابر شود. در همین رابطه در سال گذشته ۵۴۰ هزار نفر برای دیدن فیلم دهه فجر بلیط تهیه کرده بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که کسی منکر احترام به هنرمندان نیست، افزود: هنرمندی برای جامعه اسلامی ارزشمند است که پایبند ارزشهای دینی و اسلامی، وفادار آرمانهای انقلاب، ولایتمدار و پایبند به خون شهدا باشد.

وی با بیان این که بعضی هنرمندان دنبال تحریم کردن فیلم فجر بودند اظهارداشت: اما مردم استقبال خوبی از فیلم های فجر کردند و بلیط های زیادی در این رابطه خریداری شده و این جواب دندان شکنی به این دسته از هنرمندانی بود که دنبال تحریم فیلم دهه فجر بودند.

وی بیان کرد: از جمله این فیلم ها، خروج، تعارض، عامه پسند، آبادان ۱۱۶۰ ، درخت گردو، ترنادو، پوست، شناسی پروانه، عامه پسند، مردن درآب مطهر، سینمای شهر قصه، یتیم ها و... در سانس های  ۱۷ و /۳۰ ۱۹ و۳۰ در سینما تربیت و ۱۷/۳۰ و  ۲۰/۳۰ در  سینما ونوس برگزار می شود.

حسینی کاشانی گفت: با ارزیابی که انجام شد فیلم های خوبی در استان قم به نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: یکی از اهداف مهم اداره کل فرهنگ ارشاد، بازخورد از حضور مردم و اصحاب رسانه در سینما است. نقد درست و صحیح این مسئله می تواند کمک خوبی برای آینده برگزاری جشنواره فیلم دهه فجر در قم کند.

وی بیان کرد:سرّ عشق ویژه برنامه ای است که به صورت زنده از ساعت ۲۰  از صدا و سیمای استان قم برای معرفی جشنواره فیلم فجر برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری کنگره شهدای در این استان در سال آینده افزود: در این کنگره کمیته هایی فعال می باشند که از جمله آن فرهنگی است. تلاش است از این ظرفیت فرهنگی برای تولیدات فیلم درباره شهدای استان قم و رشادت های شهدا بکار گرفته شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha