شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

مدیر حوزه علمیه قزوین، تهذیب و پژوهش را نیاز امروز حوزه های علمیه دانست و گفت: پژوهش، سکوی پرتاب و صدور یافته‌های علمی حوزه به بیرون است، بنابراین، هم در محتوای آموزش، هم در سبک آموزش و هم تولید علم، قطعا نیازمند پژوهش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، ظهر امروز در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: با اراده خداوند توسط امام خمینی (ره) با پشتیبانی مردم و مستضعفان جهان، تحولی بزرگ در عالم ایجاد شد که ابتدا در ایران و سپس در سراسر جهان تأثیری اساسی گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) نسبت به محرومان و مستضعفان بسیار مهربان و خوش قلب بود، اما در مقابل دشمنان دین سخت و خشن بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: مبارزات امام(ره) و سخنان ایشان آنچنان تأثیری بر قشر جوان آن زمان گذاشت که ملت یکپارچه مقابل رژیم پهلوی ایستاد، مبارزاتی مانند قیام ۱۵ خرداد حاصل همین اندیشه‌های مبارزه‌طلبانه امام(ره) بود.

باید به تهذیب و پژوهش در  مدارس علمیه توجه جدی شود

وی در ادامه با اشاره به موضوعات مهم تهذیب و پژوهش، بیان کرد: طلاب برای کسب معارف دینی و معرفتی باید نشست ها و دیدارهایی با علما داشته باشند، تا در این دیدارها اعتماد به نفس شان بالا برود و هم اینکه از محضر این بزرگان دین راه ر رسوم درست زندگی کردن را بیاموزند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت مبانی اخلاقی و پژوهشی در مدارس علمیه استفاده کنیم و در این ضمینه گام های جدی برداریم.

وی ادامه داد: طلاب علوم دینی بیشتر می کوشند که خود را به مدارج عالیه حوزوی برساند، آنها باید در این مسیر به موضوع تهذیب نفس و پژوهش بیشتر بپردازند تا بتوانند در آینده مفید واقع شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: پژوهش سکوی پرتاب و صدور یافته‌های علمی حوزه به بیرون است، بنابراین، هم در محتوای آموزش، هم در سبک آموزش و هم تولید علم، قطعا نیازمند پژوهش هستیم.

وی اظهار کرد: اگر آموزش هم بخواهد حاصل شود، بدون پژوهش، ممکن نیست؛ حوزه علمیه با آموزش صِرف نمی‌تواند به اهداف عالی دست یابد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: تهذیب و تربیت هم اگر بخواهد در حوزه به ثمر برسد، باید بر اساس پژوهش باشد.

فعالیتهای دهه فجر مدارس علمیه  اطلاع رسانی شود

 مدیر حوزه علمیه قزوین به اهمیت اطلاع رسانی در مدارس علمیه قزوین پرداخت و بیان کرد: تمام فعالیتهای پژوهشی، تهذیبی و بصیرتی باید از سوی مدیران مدارس علمیه قزوین در این ایام به صورت مرتب و شبانه روزی به دفتر خبرگزاری «حوزه» در قزوین ارسال تا در صورت تایید منتشر گردد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با انتقاد از کوتاهی اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین در زمینه شرکت در برخی سمینارها و جشنواره های پژوهشی، بیان کرد: برخی سمینار ها، جشنواره ها و همایش های پژوهشی که رویکرد حوزوی دارند در استان  برگزار می شود، اما متاسفانه طلاب، مدیران و اساتید در ارائه مقالات بسیار کمرنگ ظاهر می شوند که باید بیش از پیش در این زمینه  مشارکت جدی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha