جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لک زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: سبک زندگی متاثر از حکمت متعالیه را عدم تقلید از نظام سلطه و استکبار دانست و گفت: استکبار می خواهد ما سلطه پذیر باشیم، در حالی که رهبر انقلاب فرموند: «در دنیای دو قطبی سلطه پذیران و سلطه ستیزان، ما سلطه ستیز هستیم»

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما علاوه بر قرآن و نهج البلاغه، به لحاظ حدیث در کتاب شریف اصول کافی، از نظر فقهی در فقه جواهری و به لحاظ فلسفی در فلسفه ملاصدرا و حکمت متعالیه و در اخلاق و سیره اهل بیت عصمت و طهارت ریشه دارد.

وی افزود: همه علوم اسلامی و آموزه های قرآن و عترت برای انقلاب اسلامی موثر است، اما شاید حکمت، تقریر تازه ای عرضه می کند و در این میان حکمت متعالیه ما را به ارتقای وجود دعوت می نماید.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی، انقلاب اسلامی را اولین، مهم ترین و بزرگ ترین گام ملت ایران برای ارتقای همه جانبه وجود عنوان کرد و ادامه داد: هر قدر انسان به لحاظ وجودی ارتقای پیدا کند به لقای  الهی نائل می شود و کسی که بتواند جنود عقل را بر جنود جهل حاکم کند ارتقای وجود یافته است و انقلاب اسلامی نیز زمانی رخ داد که ملت ایران تصمیم گرفت جنود عقل را بر جنود جهل مسلط کند. 

وی اضافه کرد: گام دوم انقلاب اسلامی ادامه ارتقای وجود ملت ایران است و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت به معنای آن است که ملت دائم ارتقاء وجود یابد.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی ضمن تبیین بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دستیابی به ارتقاءیوجود ملت ایران، تصریح کرد: حکمت متعالیه می گوید کسب قدرت باید به روش مشروع باشد، همان گونه که در انقلاب اسلامی نیز هر روش غیرمشروعی که به امام(ره) پیشنهاد کردند امام آن را نپذیرفت.

رِئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: در زمینه عزت ملی، سیاست خارجی و مرزبندی با دشمن؛ رهبر انقلاب فرمودند «که ما دو دشمن تعریف شده داریم که یکی از آنها نظام سلطه و استکبار به رهبری آمریکا و دیگری رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی در خصوص سبک زندگی که در بیانیه گام دوم به آن اشاره شده است، سبک زندگی متاثر از حکمت متعالیه را عدم تقلید از نظام سلطه و استکبار دانست و گفت: استکبار می خواهد ما سلطه پذیر باشیم در حالی که رهبر انقلاب فرموند: «در دنیای دو قطبی سلطه پذیران و سلطه ستیزان ما سلطه ستیز هستیم» و امروز سبک زندگی سلطه ستیزان به جنگ سبک زندگی سلطه پذیران آمده است.

وی افزود:  انقلاب اسلامی به رهبری یک عالم حکیم، فقیه و عارف با بهره گیری از علوم اسلامی و از جمله حکمت، ملت ایران را وارد یک عرصه از ارتقای وجود کرد و بیانیه گام دوم می خواهد این ارتقای وجود را وارد یک گام بالاتر کند تا محصول آن تمدن متعالیه، تمدن توحیدی و اسلامی در برابر تمدن استکباری و شیطانی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha