پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورای معاونین مجمع تقریب مذاهب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اینکه به نظر می رسد که معامله قرن جهش ژنتیکی ویروسی است که امروز بر اثر نگاه دو حیوان متوحش جهش پیدا کرده و در جهان اسلام بسیاری را آواره کرده است، گفت: حتما باید در مقابل این ویروس ایستادگی کنیم و از جهان اسلام و مرزهای آن مراقبت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین "حمید شهریاری" روز یکشنبه در نشست شورای معاونین مجمع تقریب با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: بدون تردید حق حضرت امام(ره) نه تنها نسبت به انقلاب اسلامی بلکه نسبت به کل مسلمین جهان یک حق بی بدیلی است.

وی افزود: حضرت امام(ره) با آن حس معیت الهی که در درون خودشان داشتند، توانستند این حس را به جامعه اسلامی هم سریان دهند و قدرت الهی را که در خودشان حس می کردند را به بدنه اجتماع و ملت سرایت دادند و این ملت توانست یک نظام سر سپرده شاهنشاهی را از بین ببرند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حکومت پهلوی توان تأمین امنیت در کشور، تأمین دانش در بین جوانان و قدرت سیاسی را نداشت، اظهار داشت: حکومت پهلوی حتی لیاقت این را نداشت که وقتی سران کشورهای متفقین در تهران جمع شدند وی را دعوت کنند. حتی به او خبر برگزاری این نشست را هم ندادند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تأکید کرد: این عزتی که امروز داریم ناشی از انقلابی است که حضرت امام(ره) پایه ریزی کردند و به دنبال آن نظام اسلامی را تأسیس و جوانانی را تربیت کردند که این جوانان از جان و مال خودشان دریغ نکردند و در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایستادگی در برابر آمریکا و استکبار جهانی درس بزرگی بود که حضرت امام(ره) به ما و جهان اسلام آموختند و بدون تردید این حق بزرگ وعظیم، حق بی بدیلی است.

وی افزود: این امنیت، دانش افزایی، قدرت سیاسی و ملکیت ثروتی که در کشور داریم به مزاق استکبار جهانی خوش نیامد و در طول ۴۰ سال اقدامات گسترده ای را علیه نظام جمهوری اسلامی شکل دادند تا موفق نباشیم اما به برکت نفس امام(ره)، خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری توانست انقلاب سر پا باشد و مشکلات را تحمل کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تأکید کرد: اینک در دومین چله انقلاب اسلامی وقت آن رسیده که یک برنامه بلند مدت ۴۰ ساله را برای آینده انقلاب داشته باشیم و یکی از مهم ترین بحث ها در ۴۰ سال آینده قضیه فلسطین است. قضیه فلسطین یک قضیه بسیار مهم برای جهان اسلام است و مسئله ای نیست که به سادگی بتوان از آن عبور کرد.

وی با بیان اینکه همواره رئیس جمهورهای آمریکا برای اینکه رأی بیاورند سعی می کنند به لابی صهیونیستی خدمت ویژه ای ارائه کنند، افزود: این خدمت ویژه برای آن است که رأی بیاورند و به قدرت شیطانی خود ادامه دهند، لذا چاره ای ندارند که سر سپرده لابی صهیونیستی باشند چون بخش اعظمی از قدرت و ثروت در آمریکا در دست آنهاست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: طبیعتا رئیس جمهور فعلی آمریکا هم مستثنی از رؤسای جمهورهای پیشین نیست و الان که نیاز شدید به رأی برای دور دوم دارد باید یک اقدامی انجام می داد که آن اقدام، تابلوی انتخاباتی اش باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: به نظر می رسد که معامله قرن به این منظور طراحی شده که دولت حاکمه برای اینکه بتواند به قدرتش ادامه دهد یک خوش خدمتی  برای لابی صهیونیستی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه واضح و آشکار است آنچه طراحی شده ظلمی آشکار بر ملت فلسطین و کسانی که خانه و کاشانه خودشان را از دست داده اند، می باشد، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا با این معامله در صدد است که حق مسلم خانه داشتن فلسطینی ها، که یکی از ابتدایی ترین حق انسان است را از بین ببرد و این نشان دهنده همان روحیه توحش آمریکایی است که در ابتدای ورودشان به قاره آمریکا، خانه و کاشانه بومیان سرخ پوست را از بین بردند، لذا همان روحیه وحشی گری را می خواهند در اینجا اعمال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اینکه به نظر می رسد که معامله قرن جهش ژنتیکی ویروسی است که امروز بر اثر نگاه دو حیوان متوحش جهش پیدا کرده و در جهان اسلام بسیاری را آواره کرده است، افزود: حتما باید در مقابل این ویروس ایستادگی کنیم و از جهان اسلام و مرزهای آن مراقبت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مرز فلسطین مرز جهان اسلام است، گفت: نگهبانی و مراقبت از مرزها وظیفه قرآنی ماست و باید از همه مرزهای جهان اسلام دفاع کنیم؛ امروز حزب الله لبنان از طرف امت اسلام این وظیفه مهم را بر عهده دارد و همه ما مکلفیم از این مرزبانان شجاع حمایت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha