پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدارس طرح امین

حوزه/مدارس طرح امین سراسر کشور علاوه بر برنامه های رسمی دهه فجر انقلاب اسلامی، متفاوت از دیگر مدارس عطر دل انگیر آموزه های انقلاب را در اوقات فراغت و نیز کلاس های درس تجربه می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، طبق برنامه زمانبندی شده از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور، دانش آموزان مدارس امین با حضور روحانیون جوان، حال و هوای مدارس خود را  انقلابی می کنند.

بر پایه این گزارش، روحانیون با همکاری مدیران مدارس و معاونان پرورشی  با تدوین برنامه های دهگانه به اجرای آن خواهند پرداخت.

صبحگاه با طعم انقلاب

در این برنامه، طلاب با ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ انقلاب اسلامی و ستم های رژیم منحوس پهلوی را در ده دقیقه با سخنرانی و سپس نمایش کلیپ، دعوت از فجرآفرینان، پخش سرود های انقلابی مانند، سرود ایران، سرود انفجار نور، سرود بهمن خونین نوحه و سرودهای مربوط به شهید سلیمانی و ... دانش آموزان را به کلاس علم آموزی با طعم حماسه و ایثار بدرقه می کنند.

 هم نفس با فجر انقلاب         

در ادامه این برنامه ها با پر پایی نمایشگاه هایی تحت عناوین:دهه فجر، شکست آمریکا، چرا انقلاب کردیم، گوهرتابان (یاران انقلاب، شهید اندرزگو) فجرماندگا ر، ما می توانیم و نیز نمایشگاه مجاهدت های شهید سلیمانی، حماسه انتخابات، تبلیغ چهره به چهره  و... دانش آموزان با عظمت های انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

کلاس زنگ انقلاب  

از دیگر برنامه های روحانیون طرح امین در دهه فجر حضور در کلاس زنگ انقلاب است که در آن به تبیین مبانی و دستآوردهای انقلاب و مقایسه آن با قبل از انقلاب و نیز تشریح مسائل روز می پردازند.      

جام فجرامین

ورزش و آماده سازی کودکان و نوجوانان برای حضور در میادین مختلف ورزشی و نیز تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان همواره مورد تاکید معارف اسلامی می باشد بر این اساس در دهه مبارک فجر، مدارس طرح امین سراسر کشور شاهد برگزاری مسابقات "جام فجرامین" در قالب فوتبال، والیبال، تنیس و... می باشند  

مسابقات فرهنگی قرآنی

در برنامه مسابقات فرهنگی قرآنی؛ مسابقات  قرائت و حفظ قرآن و حدیث  مسابقات هنری از قبیل: کاریکاتور، شعر، مقاله نویسی و... با موضوع انقلاب و دستآوردهای آن به اجرا در خواهد آمد و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.            

 فیلم کوتاه با موضوع انقلاب  

در فراخوان مسابقه فیلم کوتاه وعکس با موضوع انقلاب دانش آموزان با تاثیر هنرهفتم در تربیت روح و روان  آشنا و مشورت های لازم در ساخت فلیم های تربیتی، اصول فلیم نامه نویسی، کار گرزدانی و نیز هنر عکاسی به آنان آموزش داده خواهد شد.

اردوهای انقلاب

روحانیون و مدیران مدارس برای ایجاد نشاط و شادابی دانش آموزان و نیز آشنایی ملموس با حقیقت انقلاب اسلامی ودستاوردها وپیشینه مبارزاتی انقلابیون با تشکیل و برگزاری اردوهای انقلاب شامل:بازدید از موزه های عبرت، کاخ ها و نیز مراکز دستآوردهای انقلاب مانند: تاسیسات هسته ای، صنعتی، نانو و... آینده سازان انقلاب را با ظرفیت های بی بدیل ایران اسلامی سر افراز آشنا می کنند.          

گفتمان دانش آموزی     

 برگزاری گفتمانهای دانش آموزی پاسخ به شبهات پیرامون انقلاب ، انتخابات و تریبون آزاد نیز از برنامه های متنوع مدارس طرح امین در سراسر کشور است.       

حسن ختامی از جنس قدر شناسی

مدارس طرح امین در آخرین روز از برنامه های وزین و شکوهمند خود به رسم قدر شناسی از فجر آفرینان ایران سرافراز با بر گزاری ختم قرآن ثواب آن را به روح شهدای فجرآفرین و سردار پر افتخار وطن، شهید سلیمانی هدیه خواهند کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha