چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: روحیه استقامت و موضع‌گیری‌های انقلابی مقام معظم رهبری باعث حفظ کشور در فتنه‌ها و حوادث اخیر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در دیدار با عوامل کنگره شهدای بخش انزل ارومیه، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در برگزاری این کنگره، به بیان اهمیت وجود روحیه ایثار و شهادت در بین مردم پرداخت و اظهار داشت: روحیه ایثار و شهادت بود که در 8 سال دفاع مقدس باعث مقاومت مردم در برابر دشمن شد و اگر این روحیه در بین مردم نباشد، کشور از بین رفته و تسلیم دشمن می‌شود.

وی در ادامه افزود: روحیه استقامت و موضع‌گیری‌های انقلابی مقام معظم رهبری باعث حفظ کشور در فتنه‌ها و حوادث اخیر شده است.

امام جمعه ارومیه به بیان اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء اشاره کرد و افزود: این عین حقیقت هست که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء مانند شهادت است، لذا این روحیه را باید در میان خود حفظ کرد.

وی اضافه کرد: دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهداء باید الگوی همه قرار بگیرد، چرا که این شیوه، روش و منش اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به بخشی از زیارت ناحیه مقدسه، گفت: در این زیارت امام عصر (عج) با نام بردن از شهدای کربلا، نام و یاد شهداء آن‌ها را زنده نگه می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت داشتن نیت خالص در راه حفظ یاد شهدا، افزود: لازمه برگزاری یادواره‌های شهداء داشتن نیت خالصانه و الهی است و در این مسیر نیت خالصانه مایه ایجاد خیر و برکت در منطقه و استان می‌شود و برکت و یاری خداوند را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمنی قریشی در پایان با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مردم بخش انزل و لزوم پیگیری و حل آن‌ها، خاطر نشان کرد: احصاء مشکلات بخش انزل و مطالبه آن‌ها باید در اولویت کاری و برنامه‌ای مسئولین این بخش باشد و بنده آماده انتقال و پیگیری مطالبات از مسئولین ذیربط استانی می باشم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha