شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام عابدینی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای ستادهای نماز جمعه گفت: ستادهای نماز جمعه نقش محوری در اثربخشی نمازهای جمعه دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای ستادهای نماز جمعه قزوین که ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از بزنگاه‌های نظام و انقلاب است و فعالیت در این عرصه لطفی است که خداوند به شما عزیزان عنایت کرده است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نمازهای جمعه را قرارگاه معنوی، بصیرتی، ایمانی و تقوایی و ائمه جمعه را فرماندهان قرارگاه معرفی کرده‌اند و به خاطر این عناوین مهم، نقش مسئولان ستادهای نماز جمعه دو چندان می‌شود.

امام جمعه قزوین نقش مسئولان و اعضای ستادهای نماز جمعه را در اثربخشی هر چه بیشتر نمازهای جمعه، مهم و محوری ارزیابی کرد و گفت: هر چه ستادهای نماز جمعه فعالت‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنند، شاهد نمازهای جمعه اثرگذارتر خواهیم بود و ضروری است ستادها به این نکته مهم توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، اشراف رسانه‌ای را یکی از رسالت‌های مسئولان ستادهای نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: اعضای ستادهای نماز جمعه علاوه بر اینکه باید اشراف کامل رسانه‌ای از وقایع مهم کشور، استان و منطقه داشته باشند، می‌باید امام جمعه را نیز در جریان این امور قرار دهند تا خطبه‌های نماز جمعه با نگاه همه جانبه بیان شود.

وی افزود: ستادهای نماز جمعه فعالیت‌ها و کارهای امیدبخش را در جامعه شناسایی کنند و آن را در اختیار ائمه جمعه قرار دهند تا خطبه‌های نماز جمعه جامع‌تر و کامل‌تر بیان شود و هیچ موضوع مهمی از قلم نیفتد.

ضرورت راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در ستادهای نماز جمعه قزوین

حجت‌الاسلام‌ حسن دهقان‌نژاد، مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز در این دیدار بر راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز در ستادهای نماز جمعه استان قزوین تأکید کرد و گفت: ستادهای نماز جمعه با استفاده از جوانان نخبه و نیروهای با تجربه تلاش کنند هیئت‌های اندیشه‌ورز را برای پویایی هر چه بیشتر نمازهای جمعه راه اندازی کنند.

وی تصریح کرد: کمکی که هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌توانند برای تقویت نمازهای جمعه انجام دهند، شناسایی نقاط قوت و ضعف نمازهای جمعه و همچنین تقویت برنامه‌های فرهنگی است و اساتید حوزه و دانشگاه می‌توانند برای تحقق این رسالت، نقش محوری ایفا کنند تا شاهد جذب حداکثری و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باشیم.

حجت‌الاسلام‌ دهقان‌نژاد افزود: از اعضای ستادهای نماز جمعه می‌خواهیم تا نخبگان فرهنگی حوزه‌ها و همچنین اساتید نخبه‌ی دانشگاه‌ها در ترکیب هیئت اندیشه‌ورز دیده شوند تا جلسات به لحاظ محتوایی پربارتر شود.

وی بیان کرد: ستادهای نماز جمعه، نتایج جلسات و تولیدات جلسات هیئت‌های اندیشه‌ورز را ارائه دهند تا طرح‌های جدید به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برای بهره‌برداری ارائه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha