پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم حسینی واعظ

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان که باید در دهه فجر امسال تمام توان خود را در جهت مایوس کردن دشمنان و استکبار جهانی به کار ببریم، گفت: خدمت به مردم و برآوردن نیازهای آنان بارزترین جنبه اجتماعی عبادت است، البته این خدمت فقط در رفع مشکلات مادی خلاصه نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در نشست مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران استان گلستان به روایتی از امام صادق(ع) درباره جایگاه عالم و عابد اشاره کرد و گفت: از مجموعه تعالیم اسلامی و سیره اولیاء(علیهم السلام) استفاده می شود که بعد از انجام واجبات، برترین وسیله برای تقرب به خداوند متعال خدمت به خلق است و اولیای خداوند همواره در رفع حوائج آنان اقدام می کردند.

وی، خدمت به خلق خدا را دارای ارزش و ثواب فراوان دانست و اضافه کرد: خدمت به مردم و برآوردن نیازهای آنان بارزترین جنبه اجتماعی عبادت است، البته این خدمت فقط در رفع مشکلات مادی خلاصه نمی شود؛ توجه به خلق و رفع مشکلات آنان به اندازه ای مهم است که خداوند در آیه 128 سوره توبه پیامبرش را به آن می ستاید: «به یقین، رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنج های شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مومنان، رئوف و مهربان است».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان خاطرنشان کرد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی امسال به دلیل تقارن با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی با سال‌های گذشته متفاوت‌تر است و شعار «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» به عنوان شعار محوری دهه فجر امسال مطرح شده است.

حسینی واعظ با بیان که باید در دهه فجر امسال تمام توان خود را در جهت مایوس کردن دشمنان و استکبار جهانی به کار بریم، بر بیان دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و دهه فجر را فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان ها دانست و گفت: کمترین ثمره انقلاب اسلامی ایران، گشودن فصلی نو در تاریخ معاصر است و این امر مهمی است.

وی ادامه داد: اسلام حیات بخش، امروز در دل میلیون ها انسان ناامید، امید ایجاد کرده و به نجات خویش در پناه اسلام، امیدوار هستند، خداوند در قرآن می فرماید: «وذکرهم بایام الله ان فی ذلک لایـت لکل صبار شکور؛ و روزهای خدا را به آنان یادآوری کن که قطعا در این (یادآوری) برای هر شکیبای سپاسگزاری عبرتهاست».

استاد حوزه خواهران به تشریح مفهوم "ایام الله" پرداخت و بیان کرد: ایام الله، تمام روزهایی است که دارای عظمتی در تاریخ زندگی بشر است و هر روز که یکی از فرمان‌های خدا در آن چنان درخشیده، که بقیه امور را تحت الشعاع خود قرار داده، از ایام الله است و هر روز که حق و عدالتی بر پا شده و ظلم و بدعتی خاموش شده، همه از ایام الله است.

حسینی واعظ در پایان همگان را به حضور حداکثری در انتخاب تشویق کرد و بر انتخاب افراد توانمند و دلسوز تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، نشست یک روزه مدیران مدارس علمیه خواهران استان گلستان با محوریت منابع پایدار، حوزه و صیانت، فعالیت های رسانه ای و پژوهشی عصر امروز برگزار شد. همچنین، همزمان نشست مسئول امور پشتیبانی حوزه علمیه خواهران استان با معاونین مالی مدارس علمیه انجام پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha