شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد حسن زمانی، مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه

حوزه /در مورد برگزاری مراسم انقلابی برای جامعه دینی دهها آیه قرآن است که به آن توجه نشده و غفلت شده است؛ تأکید رهبر انقلاب نیز بر همین آموزه های دینی است که در حوزه انقلابی از آن غفلت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر به همت بسیج مقاومت شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در نماز خانه این مرکز برگزار شد، گفت: برگزاری مراسم به مناسبت های انقلابی و سیاسی تکلیف شرعی، سیاسی و قرآنی است. علی رغم این که شاید بعضی این گذاره را قبول نداشته و این حضور را ضروری ندانند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: برخی این برنامه ها را ضروری نمی دانند چون به نظرشان شرکت در این نوع مراسم تکلیف نیست، اما باید بدانیم این امر تکلیف شرعی، واجب دینی و... است، دلیل آن آیات قرآن است.

وی بیان کرد: در مورد برگزاری مراسم انقلابی برای جامعه دینی دهها  آیه قرآن است که به آن توجه نشده و غفلت شده است؛ تأکید رهبر انقلاب نیز بر همین آموزه های دینی است که در حوزه انقلابی از آن غفلت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: از جمله آیات سوره ابراهیم آیه ۶ و بقره آیه ۴۹ و... است. تکرار آیات دلیل بر اهمیت موضوع و وجوب است. « وَإِذْ قَالَ مُوسَیٰ لِقَوْمِهِ اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ أَنْجَاکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ یَسُومُونَکُمْ ...؛ یکی از رسالت های دینی ما روحانیون بازگو کردن ظلم های است که در دوران قبل از انقلاب بر این مردم وارد شده است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: پیشنهاد این است به مجموعه آیاتی که درباره بازگو کردن نعمت های الهی بیان شده، توجه داشته باشیم و به تبیین فقهی و شرعی آن بپردازیم.

وی بیان کرد: این روزها شاهد اتفاقاتی در جامعه هستیم از جمله این اتفاقات هجمه ای است که علیه شورای نگهبان و احراز و عدم احراز صلاحیت ها است. اعتراضاتی به شورای نگهبان در مورد رد صلاحیت ها وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: در قم ۲۰۱ نفر برای انتخابات ثبت نام کرده اند؛ در مرحله اول ۸۰ نفر تأیید صلاحیت، عدم صلاحیت ها ۳۷ بوده اند و حتی افرادی در قم برای نمایندگی ثبت نام کرده اند که در ظاهر آدم ظاهر الصلاحی بوده اند، اما مواردی در مورد بعضی از این افراد است که انسان نمی تواند باور کند، بعضی از این افراد جرم های خودشان را نمی گویند و مظلوم نمایی می کنند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه با اشاره به انگیزه ها و پیش درآمد های انقلاب گفت: اولین جرقه انقلاب ۱۷ دی در مورد حجاب بوده است، مردم به منزل مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی رفتند، ایشان حرکت امام راحل را حمایت کردند تا این که نهایتا انقلاب پیروز شد.

وی بیان کرد: اما در این ۴۱سال از پیروزی انقلاب، تحریم های زیادی شده ایم، ولی انقلاب مقاومت کرد، امروز یکی از رسالت های تبیین برکات، توطئه ها و راه های نفوذ و مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: یکی از توطئه ها جریان احزاب و جریان های فکری بود. در سال ۶۱، در دانشگاه ۱۴۰ حزب و جریان فکری چپ اعلام حضور کرده بودند.باید بررسی کنیم که انقلاب چگونه در مقابل این جریانها مقاومت کرد و تداوم یافت. امروز باید این جریانها بررسی و برای نسل جوان تبیین شوند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha