پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علامه شرف الدین

حوزه/ همزمان با ۸ جمادی الثانی، سالروز رحلت علامه سید عبدالحسین شرف الدین، ویژه‌نامه پاسبان مکتب اهل بیت علیهم السلام در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه‌نت، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت محققان مرکز نور، همزمان با ۸ جمادی الثانی، سالروز رحلت علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین، ویژه‌نامه پاسبان مکتب اهل بیت علیهم السلام در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نت، منتشر شد.

گفتنی است: این ویژه‌نامه الکترونیکی در قالب ۵ سرفصل و ارائه ۳۲ مطلب مفید شامل موارد زیر تهیه شده است: زندگینامه علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین رحمه الله، سیره علمی و اجتماعی، آثار و تألیفات، بر بال اندیشه‌ها وعلامه شرف‌الدین رحمه الله از نگاه دیگران.

در ابتدای این ویژه‌نامه می‌خوانیم: سید عبدالحسین شرف‌الدین موسوی عاملی (متوفای ۸ جمادی الثانی ۱۳۷۷ه‍.ق) مجتهد شیعه و مدافع تقریب مذاهب اسلامی بود. او تلاش‌هایی برای وحدت شیعه و سنی و حل کردن ریشه‌های اختلاف آن‎ها انجام داد. شرف‌الدین از رهبران نهضت استقلال لبنان نیز به شمار می‌رود. دو کتاب المراجعات و النص و الاجتهاد برای اثبات حقانیت شیعه با ادبیاتی علمی و به دور از توهین از برترین آثار او به شمار می‌رود. این دو کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده و توجه بسیاری از مسلمانان شیعه و سنی را به خود جلب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha