جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای عالی حوزه

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه، راهبردهای علمی و عملی را پیش روی مسئولان عالی حوزه گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، صبح امروز در نشست جمعی از روحانیون، طلاب، بسیجیان و نخبگان سنندج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر اصل نخبه پروری و حمایت از استعدادهای کشور تاکید دارند، اظهار داشت: استعدادهای بسیاری در کشور به ویژه در میان طلاب، دانشجویان و بسیجیان داریم که برخی از عوامل خواسته یا ناخواسته باعث هدر رفتن این استعدادها می شود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی از واقعیت ها این است که امروز بسیاری از طلاب که از نظر فکری و تخصص جزو نخبگان جامعه محسوب می شوند برای تامین معاش زندگی و به علت مشکلات اقتصادی سر از بازار آزاد و حتی مسافرکشی در می آورند که این رویه باید اصلاح شود.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان در ادامه به دیدار اعضای شورای عالی حوزه با امام خامنه ای اشاره کرد و بیان داشت: در سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری به خوبی مشخص بود که ایشان امور علمی و فرهنگی کشور را به صورت کامل و جامع رصد می کنند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در این دیدار، رهبر انقلاب فرمایشات و راهکارهایی را بیان فرمودند که می تواند برای آینده حوزه و حوزویان بسیار کارآمد و راهبردی باشد.

دریایی اضافه کرد: براساس نظر رهبر معظم انقلاب شورای عالی حوزه باید راهبردهای حوزه را مهندسی و در اختیار مدیریت برای اجرایی شدن آن قرار دهد تا مدیریت با پشتوانه فکری و منطقی حرکت خود را ادامه دهد و نیز اینکه شورا وقت کافی و لازم را برای تولید فکر در راستای برنامه های حوزه را باید داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به مسئله توطئه و نفوذ دشمن اشاره و عنوان فرمودند که باید مراقب توطئه دشمنان که در صدد ضربه زدن به حوزه هستند، باشیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: معظم له به خوبی بر اوضاع سیاسی کشور و جهان مسلط هستند و در این دیدار خطاب به اعضای شورای عالی حوزه بیان داشتند که دشمن امروز حوزه ها را هدف تهاجمات فرهنگی خود قرار داده است.

دریایی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار حوزه را بهترین و مقبول ترین پایگاه تربیتی و دینی جامعه دانسته و آن را عقبه نظام عنوان فرمودند، اظهار داشت: بی شک با توجه به کلام گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی تخریب حوزه های علمیه می تواند سبب تخریب اخلاق و معنویت در جامعه باشد و از همین روست که دشمن خود را به آب و آتش می زند که به ساختار معنوی و اعتباری حوزه های علمیه در کشور ضربه خود را وارد نمایند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: یکی از مسایلی که در سالهای اخیر در حوزه های علمیه مطرح می شود، بحث هجرت روحانیون از  قم به اقصی نقاط کشور برای ترویج بهتر و جامع تر دین است که رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر این مسئله تاکید داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha