جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الله دادی

حوزه/ رئیس بسیج اساتید دانشگاه یزد از برگزاری یادواره سردار شهید محمدعلی الله دادی از مدافعان حرم و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی، به میزبانی دانشگاه یزد همزمان با صبح ۱۶بهمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، محسن حکیمی اظهار کرد: فردا همزمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی یادواره بزرگداشت شهید مدافع حرم سردار محمدعلی الله دادی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در یزد برگزار می شود.

وی افزود: این یادواره روز صبح چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور مسئوولان استان و چهره‌های برتر علمی با سخنرانی سردار حسنی سعدی از هم‌رزم شهیدان سلیمانی و الله دادی در محل آمفی‌تئاتر دکتر شاهی دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

*شهید مدافع حرم در یزد که با راکت رژیم صهونیستی شهید شد

شهید سردار محمدعلی الله‌دادی سال ۱۳۴۱ در روستای پاریز از توابع شهرستان سیرجان به دنیا آمد. با شروع انقلاب وارد نهادهای انقلابی شد و در سال ۱۳۶۲ برای خدمت به مناطق محروم به شهرستان کهنوج رفت.

در دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ لشکر ثارالله به عضویت در تیپ ادوات درآمد و پس از شهادت حاج مهدی زندی مسئولیت فرماندهی تیپ ادوات لشکر را برعهده گرفت.

جانشینی لشکر ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی، فرماندهی تیپ رمضان لشکر ۲۷ حضرت رسول(صلی‌الله علیه و آله و سلم) و فرماندهی سپاه الغدیر یزد و... از دیگر مسئولیت‌های وی پس از دوران دفاع مقدس است.

سردار شهیدمحمدعلی الله دادی روز یک شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ در حالی که برای بازدید از استان قُنیطره سوریه عازم این منطقه گردیده بود، مورد حمله بالگردهای توپدار رژیم صهیونیستی واقع شد و به همراه شش تن از همرزمانش که جزو اعضای حزب الله لبنان بودند، به شهادت رسید.

مراسم تدفین و خاکسپاری شهید الله دادی با حضور سردار سلیمانی در روستای پاریز سیرجان برگزار شد و مراسم خاکسپاری این شهید نیز پر از خاطرات به یادماندنی از سردار سلیمانی به شمار می رود و کتاب «لبخند پاریز» چندی پیش پس از شهادت سردار الله دادی منتشر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha