پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید نقش پررنگ روحانیت در شئون مختلف انقلاب و نظام و کشور برای جوانان و نوجوانان تبیین شود تا نسل جدید ما از گذشته خود منقطع نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست هماهنگی برگزاری سومین یادواره شهدای طلبه و روحانی استان، با اشاره به نقش ویژه روحانیت در انقلاب و نظام، افزود: باید نقش روحانیت در اصل انقلاب و شکل‌گیری آن، دفاع از نظام، تثبیت و بالندگی نظام و امروز در خدمات‌رسانی و مدیریت کشور برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید نقش پررنگ روحانیت در شئون مختلف انقلاب و نظام و کشور برای جوانان و نوجوانان تبیین شود تا نسل جدید ما از گذشته خود منقطع نشود.

وی با تأکید بر اینکه نباید این خاطرات و نقش‌ها کمرنگ شود، اظهار کرد: برگزاری یادواره ۷۲ شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی صرفاً یک اجتماع نیست بلکه باید فرهنگی را بازسازی و بازخوانی کند که آن فرهنگ حضور روحانیت در شکل‌گیری، تثبیت و دفاع از انقلاب و نظام است و اگر این‌گونه جلو برویم حتماً یادواره شهدا پیام‌دار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش انقلاب در اعتلای ایران پرداخت و افزود: ۱۰ روز از آمدن امام راحل به کشور نگذشته بود که تحولی تاریخی در کشور روی داد و نظام دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی از بین رفت و نظام جمهوری اسلامی به‌جای آن تثبیت شد.

وی افزود: امام(ره)، فجر آفرین و عزت‌آفرین بود، هم او بود که به ما عزت و آبرو داد و ایران عزیز را از دست غارتگران بین‌المللی نجات داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش انقلاب و نظام اسلامی در ایجاد نظم معنوی و اخلاقی در جهان، اظهار کرد: شاید یکی از مهم‌ترین پیامدهای انقلاب اسلامی پی‌ریزی سازوکارهای دینی و هویتی جدید در ساخت نظام بین‌الملل بود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد انقلاب اسلامی حاصل یک تغییر پارادایم از مدرنیته به نظم مبتنی بر اخلاق و عقلانیت بود که بر کل منطقه و جهان تأثیر خود را گذاشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مؤلفه‌هایی نظیر اسلام، معنویت، تشیع، روحانیت، مبارزه با فساد، استبداد و استکبار و... توانسته است مجموعه‌ای از اخلاقیات را در محیط سیاسی ایران و در سطحی دیگر در منطقه و نظام بین‌الملل به وجود آورد که بسیار باارزش است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در واقع انقلاب اسلامی درست زمانی رخ داد که بشر از بازگشت معنویت به پیکره سیاست و اجتماعیات ناامید شده بود؛ اما انقلاب و نظام اسلامی بار دیگر دین را به عرصه زندگی اجتماعی و سیاسی بازگرداند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha