جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده شهید صحراکارنیا

حوزه/ جمعی از معاونان و مسئولان مدیریت حوزه علمیه قزوین با خانواده طلبه شهید محمد رحیم صحراکارنیا(سبحانی نیا) دیدار کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، عصر امروز جمعی از معاونان و مسئولان مدیریت حوزه علمیه قزوین با خانواده طلبه شهید محمد رحیم صحراکارنیا(سبحانی نیا) دیدار و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم را گرامی داشتند.

در این دیدار صمیمی، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و باید شکرگزار آن باشیم.

وی اظهار کرد: اگر احساس عزت و سربلندی از یک کشور گرفته شود، مردم آن کشور دیگر زندگی کردن برایشان معنایی ندارد، پس باید خدا را شاکر باشیم که انقلاب اسلامی برای ما عزت آورد و مردم ایران علی رغم مشکلاتی که در این ٤٠ سال به وجود آمده، زندگی عزت مندانه ای را تجربه می کنند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام، بیان کرد: همه‌ی ما قدردان شهدا و  والدین شهیدان هستیم، زیرا آنها با روحیه‌ی ایثارگری موجب پیروزی ایران در مقابل دشمنان شدند.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: پیام شهدا به ما این است که باید در راه دفاع از ارزشها و ولایت فقیه سر از پای نشناخت.

وی تصریح کرد: شهدا راه سعادت و جاودانه شدن را به همگان نشان دادند تا در این مسیر حرکت کنند.

اقتدار میهن اسلامی درگرو حرکت در مسیر شهیدان است

 حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا، برادر طلبه شهید محمد رحیم صحراکارنیا(سبحانی نیا) ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور معاونان مدیریت حوزه علمیه قزوین در منزل برادر شهیدش، بیان کرد: شهدا جانشان را در راه دفاع از اسلام، انقلاب و خاک مقدس کشور فدا کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث تصریح کرد: صبر و مقاومت خانواده شهدا ضامن اقتدار و عزت میهن در مقابل دشمنان است و باید روحیه فداکاری و ایمان روزبه‌روز در جامعه و بین نسل جوان تقویت شود.

وی اظهار کرد: اقتدار میهن اسلامی درگرو ایستادگی و حرکت در مسیر پرافتخار شهیدان است.

 تجلیل از فداکاری رزمندگان

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین و برادر طلبه شهید محمد رحیم صحراکارنیا(سبحانی نیا) هم در سخنانی، بیان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس سختی‌های بسیاری را تحمل کردند و رشادت و فداکاری والایی را از خود نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان این دیدار، خاطراتی از برادر شهیدش را بیان کرد.

یادآوری می شود، طلبه شهید محمد رحیم صحراکارنیا، سال 1354 در شهر قزوین دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا دیپلم در همین شهر گذراند.

عشق و علاقه فراوان به روحانیت او را واداشت تا به حوزه علمیه رفته و در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهر مقدس قم به تحصیل علوم دینی بپردازد.

این شهید والا مقام در چهارم تیرماه سال 1365 همراه تعدادی از همرزمان خود  در جزایر ام الرصاص مفقود شد و پس از یازده سال پیکر پاکش به میهن اسلامی بازگشت.

حجج اسلام محمدتقی و محمدرضا سبحانی نیا برادران شهید محمد رحیم صحراکارنیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha