پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یادواره

حوزه/ چهاردهمین یادواره ۶۰۰ شهید سادات استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت ایام الله دهه فجر چهاردهمین یادواره ۶۰۰ شهید سادات استان قم با محوریت شهید شاخص شهید آیت الله سعیدی اولین مجتهد سادات که در راه انقلاب اسلامی به شهادت رسیده است  و به همت دبیرخانه سادات شهید استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
این مراسم  که در مسجد مقدس جمکران، شبستان کربلا  برگزار شد، با سخنرانی آیت الله سعیدی فرزند این شهید بزرگوار و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با نوای حاج مجتبی رمضانی و روایتگری حاج حسین کاجی همراه بود.

پدران شهدای سادات در این مراسم با شال سبز حضور پیدا کردند و همچنین پیشانی‌بندهای سبز بین حاضران توزیع شد، رونمایی از کتاب "آقازاده‌ها" از جمله بخش‌های این مراسم بود، این کتاب توسط دفتر حماسه ۱۷ تهیه شده است.

گفتنی است استان قم ۶۰۰ شهید سادات دارد که ۵۰۰ شهید در دفاع مقدس و ۱۰۰ شهید در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام شهید سید رحمت‌الله موسوی آخرین شهید سادات است که در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به درجه رفیع شهادت نائل شد، این شهید والامقام متولد سال ۱۳۶۳ و دارای مدرک کارشناسی ارشد از حوزه علمیه جامعه المصطفی بود، مدیر مرکز آموزش بصیرت فاطمیون و مسئول هیئت‌های رزمندگان فاطمیون در سوریه بود که در سن ۳۵ سالگی در سوریه به شهادت رسید، از شهید موسوی یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

۳۱۳/۳۲

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha