پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب بوئین زهرا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: عدم حضور روحانیت در صحنه، بزرگترین خطر است؛ اینکه روحانیت کاری به این مسئله نداشته باشد که چه کسی رئیس جمهور شده و چه اشخاصی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند، یک خطر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی در جلسه طلاب و فضلای بوئین زهرایی مقیم قم که شب گذشته در مرکز فرهنگی قزوینی ها در قم برگزار شد، به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: «شر الندامة، ندامة فی یوم القیامه/ بدترین پشیمانی، پشیمانی روز قیامت است».

وی ابراز داشت: ما در بهشت نیز درجات مختلف داریم و افراد با هم متفاوت هستند و مقامات گوناگونی دارند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یک گروه بیان می کردند که این انقلاب نابود است و نمی تواند ادامه دهد و برای آن طراحی هایی داشتند که با شکست مواجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: استحاله انقلاب، طراحی دیگر دشمنان انقلاب است که برای آن برنامه ریزی های مختلفی داشته و طرح هایی را پیاده کرده اند.

وی بیان داشت: این افراد به دنبال آن بودند که وقتی امام راحل فرمودند «من یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم»، استحاله شود و نظام به این سمت برود که سرمایه دار، سرمایه دارتر و فقیر، فقیرتر شده و ارزش انسان ها به پول و ثروت و مقام باشد.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استحاله انقلاب به یک باره انجام نشد؛ بلکه آرام آرام این کار را آغاز کرده و به عنوان مثال، گروهی را به غرب فرستاده تا استحاله شده به کشور برگشته و این تفکر را اجرایی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ابراز داشت: در آن زمان قریب به دو هزار نفر به غرب فرستاده شدند تا استحاله شده به کشور برگردند که البته برخی استحاله نشدند؛ اما قریب به اتفاق این افراد، استحاله شده برگشته و با فکر و اندیشه غربی برگشتند و این تفکرات را رواج دادند.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: ما اشخاصی را داریم که در اول انقلاب در حسینیه برای خود مراسم عروسی گرفته است؛ اما امروز مشاهده می کنیم که برای پسر خود در هتل هفت ستاره مراسم عروسی برگزار نموده که برای هر نفر باید مبلغ یک میلیون و چهارصد هزار تومان هزینه پرداخت کند.

وی تصریح کرد: استحاله این افراد به این نحو است که مدل سرمایه داری در آنان رسوخ کرده و تجمل گرایی را در برنامه خود دارند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خطر جدی انقلاب، همین موضوع استحاله است که باید آن را جدی گرفت و مراقب بود خود ما در آینده گرفتار چنین مسائلی نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: امروز طلاب جوان ما در خطر هستند و آنان را وادار می کنند که شما درس بخوانید تا فلان منصب و مقام را به دست بیاورید.

وی ابراز داشت: امروز گروه های مختلفی در حوزه مشغول به این مسائل هستند تا طلاب و فضلا را در این وادی قرار دهند؛ امروز سرمایه گذاری دشمن بر روی روحانیت است و برای آن برنامه دارند.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: یکی از این گروه ها، گروه شیرازی هاست که ۲۷ شبکه ماهواره ای داشته و مشخص نیست هزینه هنگفت این شبکه ها، از کجا تأمین می شود.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته جالب درباره آنها اینجاست که بهترین بعثه در مکه مکرمه در دست این افراد است و سوال اینجاست شما که همیشه به وهابیت تاخت و تاز داشته و بزرگان اهل سنت را لعن و نفرین می کنید، چطور در مکه چنین بعثه ای دارید؟ شما که وجوهات بالایی ندارید؛ پس چطور این هزینه ها را تأمین می کنید؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: عدم حضور روحانیت در صحنه، بزرگترین خطر است؛ اینکه روحانیت کاری به این مسئله نداشته باشد که چه کسی رئیس جمهور شده و چه اشخاصی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند، یک خطر است.

وی اظهار داشت: سکوت و بی تفاوتی روحانیت، خطر است و اگر اینگونه شود، شاهد نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی خواهیم شد که فسادهای بالایی دارند.

سخنران این جلسه ابراز داشت: امروز نیازمند این مسئله هستیم که روحانیت در مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود کرده و افراد توانمند، ولایی، انقلابی و با هوش بالا وارد مجلس شوند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حاجی پور، نماینده طلاب بوئین زهرا نیز  ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب، اظهار داشت: حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه ای بیان کرده اند: «سرنگونی دودمان پهلوی کار کمی نبود»؛ چراکه محمدرضا شاه را خدایگان آریامهر معرفی می کردند و ادعای خدایی داشت.

وی ابراز داشت: محمدرضا شاه در یکی از سخنرانی های خود اینگونه بیان می کرد: «من ژاندارم خلیج فارسم و هیچ قدرتی نمی تواند مرا سرنگون کند»؛ او چنین شخصی با چنین تفکراتی بود.

نماینده طلاب بوئین زهرا خاطرنشان ساخت: این انقلاب برای ما ارزان تمام نشده و به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی، نیم میلیون شهید، مفقود و جانباز داده ایم که تعداد کمی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی پور با اشاره به حضور روحانیت در دفاع مقدس و در میان شهدای مدافع حرم، تصریح کرد: روحانیت شیعه قریب به یک هزار سال در این کشور سابقه داشته و در تمام زمان ها، روحانیت در مقابل ظالم سینه سپر کرده است و در عصر ما نیز روحانیت، شهدای بسیاری را تقدیم این انقلاب نموده است.

وی بیان داشت: امروز یک شخصیت روحانی در رأس این کشور وجود دارد که علمدار این انقلاب بوده و حافظ منافع و مصالح این کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha