پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مهدی زمانی فرد

حوزه/ استاد علمیه خراسان با اشاره به اینکه طلبه ای که بخواهد معمولی کار کند، معمولی می شود، بر توجه به اخلاص، تقوا و جدیت در تحصیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی زمانی فرد، در جلسه‌ای که ظهر امروز در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با عنوان «عوامل موفقیت در حوزه» برگزار شد، گفت: ابتدا باید هویت خودمان را تشخیص دهیم. حدیثی داریم که می‌گوید در قیامت وقتی موازنه برقرار می‌شود ارزش مرکب و قلم یک عالِم بیشتر از خون یک شهید می باشد، یعنی عالِم، شهید پرور است.

استاد حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: اگر عالم دین نباشد تا فرهنگ قرآن و حدیث را برای جامعه اسلامی توضیح دهد، شهید تربیت نمی شود و در واقع کسی که به جبهه می رود عقبه فکری دارد و از این رو می توان گفت که عالِم برای آن شهید علت می باشد و علت نیز از معلول خودش قوی تر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت توسط امام خمینی(ره) احیا شد، اظهار کرد: یک عالم این گونه می تواند تاریخ ساز و جریان ساز باشد. آن قدر عوامل موفقیت در وجود امثال ایشان رعایت شده که مایه افتخار حوزه هستند و البته از آن طرف نیز افرادی درباری بودند و ضررهای زیادی به دین رساندند.

استاد حوزه علمیه خراسان ضمن بیان اینکه برای موفقیت در حوزه به عواملی نیاز داریم که البته باید درست رعایت شود، بیان کرد: اخلاص و جدیت دو عامل مهم توفیق است و یک طلبه باید برای خدا کار کند و به طوری جدی و با نشاط باشد نه اینکه زود خسته شود. بنابراین، طلبه ای که بخواهد معمولی کار کند، معمولی می شود.

حجت الاسلام زمانی فرد تصریح کرد: سومین عامل موفقیت معنویت است؛ علم باید توام با تقوا و طلبه در کنار مطالب علمی، مرد معنا و عمل باشد و به موازات پیشرفت علمی، رشد معنوی نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه خاصیت علوم دین این است که انسان را با خدا آشنا می کند، گفت: مهم ترین راه برای تقویت معنویت پرداختن به نماز می باشد و راه معنویت همین است. نماز خوبی بخوانید و بدانید که علما خیلی به این امور توجه داشتند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha