پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری المالکی

حوزه/ رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت: ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی نمونه ای آشکار از رفتار استکباری و طاغوتی آمریکاست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی نمونه ای آشکار از رفتار استکباری و طاغوتی آمریکاست.

وی افزود: جنایت های اخیر که به قربانی شدن دو تن از بهترین مجاهدان امت و فرماندهان میدانی و گروهی از مجاهدان حشد الشعبی در شهر القائم و غیر آن منجر شد، نمونه آشکاری از رفتار استکباری و طاغوتی آمریکا در طول زمان است.

المالکی تصریح کرد: این اقدامات پی در پی و خطرناک دولت آمریکا علیه عراق، ملت و نیرو های سیاسی و مقاومت و مهمانان آن، بار دیگر ادعا های آمریکا را در خصوص دموکراسی، آزادی و احترام به حقوق بشر و اراده ملت از بین می برد؛ چرا که این اقدامات، ساده ترین مبانی قانون بین المللی را زیر پا گذاشته است.

رئیس ائتلاف دولت قانون بیان داشت: بار ها نسبت به خطر اوضاع عراق و منطقه به دلیل اقدامات قدرت های سلطه در نقض امنیت عراق و منطقه هشدار دادیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات منجر به آشوب، شکست، درگیری داخلی و اختلال در بدنه دولت شد، افزود: هدف آنان بازگشت به پروژه اشغالگری است که ما به عنوان قدرت ملی اسلامی، طی ۱۶ سال از حضور نظامی بیگانگان در عراق از طریق مقاومت سیاسی آن را شکست دادیم.

 المالکی تأکید کرد: ما در کمین تمامی کسانی که به دنبال تعرض به هویت، استقلال، حاکیمت و سرنوشت عراق هستند، باقی خواهیم ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha