پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 884742
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
آیت الله رضوی بهبهانی

حوزه/ به مناسبت چهلمین روز درگذشت عالم وارسته مرحوم آیت الله سید نجف رضوی بهبهانی مراسمی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه مراسم چهلمین روز درگذشت عالم وارسته مرحوم آیت الله سید نجف رضوی بهبهانی در قم برگزار می‌شود.

این مراسم جمعه ۱۸ بهمن از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در مسجد رفعت واقع در خیابان شهدا (صفائیه) قم برگزار می‌شود.

آشنایی با زندگی آیت الله رضوی بهبهانی

مرحوم آیت الله سید نجف رضوی بهبهانی در تیرماه ۱۳۱۴ در شهرستان بهبهان و در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. پدر که از بازاریان متدین و مورد احترام شهر بود، فرزندش را با معارف اسلامی آشنا و زمینه های انس با علمای معنوی شهر فراهم آورد.

آن مرحوم از ابتدای نوجوانی به دلیل علاقه وافر به یادگیری علوم دینی، مشتاق اقامت در قم مقدسه و تحصیل در حوزه علمیه بود. شبی وجود مقدس حضرت قمر بنی هاشم ع  را در عالم رویا زیارت می کند. به حضرت عرضه می دارد که آقا جان ! من مشتاق به اقامت در قم و تحصیل علوم آل محمد علیهم السلام هستم. حضرت ابالفضل العباس ع می فرماید: وقتی باران آمد می روی و طولی نکشید که به توصیه یکی از علماء بهبهان  راهی قم شد و در جوار حرم کریمه اهلبیت علیهم السلام و تحت زعامت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بروجردی ره به تحصیل علوم دینی پرداخت.

مرحوم آیت الله رضوی دروس مقدمات و سطح را نزد آیات و حجج اسلام حاج شیخ ابراهیم محقق، سلطانی طباطبایی، سید محمد محقق داماد، فشارکی و ... تلمذ کرد. همچنین از دروس خارج آیات عظام اراکی، گلپایگانی و میرزا هاشم آملی بهره برد. این عالم فرزانه سال های متمادی در درس فقه و اصول مرحوم حضرت آیت الله میرزا کاظم نجفی قاروبی تبریزی شرکت کرده و از انفاس قدسیه این فقیه عارف مستفیض شد.

از جمله آثار تالیفی این عالم وارسته ۱۰ جلد تقریرات درس خارج فقه مرحوم حضرت آیت الله قاروبی تبریزی و تقریرات درس مرحوم آیت الله شیخ محمد شاه آبادی می باشد. آیت الله رضوی در کنار تحصیل به تدریس علوم دینی نیز پرداختند و شاگردان بسیاری را تربیت نمودند.

این عالم پارسا در هدایت مردم مجاهدانه تلاش می کرد. ارتباط صمیمانه و مشفقانه ایشان با شاگردان، همسایگان و هر کس که به نوعی باایشان در ارتباط بود و تلاش در رفع حوائج مردم زبان‌زد بود.

آیت الله رضوی از سالها پیش بخشی از اموال خود را برای کمک به محرومین و روضه خوانی وقف نمود. ایشان در طول عمر پربرکت خود از سهم امام علیه السلام استفاده ننمود. مداومت چهل ساله ایشان به قرائت زیارت عاشورا و ارادت ویژه او به حضرت سید الشهداء ع و ائمه اطهار علیهم السلام بالاخص حضرت صدیقه طاهره س و اهتمام به برگزاری مجالس روضه در خانه خود و آشنایان از جمله ویژگی های ایشان بود.

این عالم پرهیزکار هشتم دی ماه مطابق با دوم جمادی الاولی سال ۱۴۴۱ ه ق در آستانه شهادت حضرت صدیقه شهیده(س) دعوت حق را لبیک گفت و در جوار امامزاده شاه سید علی در قم به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    رحمت الله علیه