پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش

حوزه/ همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» ۲۰ بهمن ماه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همایش ملی «نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی» به همت دانشکده حکمت مدرسه و ادیان، زیر نظر مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی برگزار می‌شود.

این همایش در راستای تبیین امتدادات اجتماعی حکمت اسلامی و در اجابت دعوت مقام معظم رهبری بر ورود نهادهای حِکمی-فلسفی به ترسیم رویکردهای عملی و اجتماعی و تبیین نقش محوری نظریّات فلسفی در شکل‌گیری بنیادی ترین رویدادهای اجتماعی شکل گرفته است.

براساس سیاست‌های جامعةالمصطفی در پایان هرسال همایش ویژه‌ای برگزار می‌شد و در سال‌های گذشته نیز همایش‌هایی همچون معرفی شخصیت حضرت خدیجه علیهاالسلام و پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم برگزار شد، امسال هم بر اساس همان سیاست، برگزاری همایش به مسئولیت موسسه حکمت اسلامی انتخاب شده است.‏

برجسته‌سازی ماهیّت انقلابی حوزه علمیّه و دانشگاه اسلامی، نشان دادن افق حِکمی عرفانی در انقلاب اسلامی و همچنین برجسته‌سازی هویّت اجتماعی موجود در علوم انسانی و به ویژه در علوم حِکمی از جمله ویژگی‌های بارز و انحصاری این همایش است.

آیت الله علامه مصباح یزدی سخنران اصلی مراسم افتتاحیه این همایش است. از دیگر برنامه‌های نوبت صبح سخنرانی دبیر علمی همایش و برگزاری پنل‌های تخصصی در موضوعات حکمت اسلامی، عرفان اسلامی، فلسفه مضاف و کلام اسلامی هستند.

این همایش بعد از ظهر با معرفی پنل‌ها و سخنرانی رؤسای کمیسیون ادامه و در نهایت سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه پایان‌بخش برنامه‌ها خواهد بود.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha