جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه تحول انسانی راز الهام بخشی و امتداد عمق راهبردی انقلاب اسلامی است، گفت: در حقیقت ماهیت انقلاب اسلامی به خاطر اسلامی بودن آن و ایجاد تحول در روحیه‌ها و انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، به تبیین چرایی مانایی و حرکت روبه‌جلوی انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی اظهار کرد: انقلاب درواقع تغییرات اساسی است که با یک چشم‌انداز روشن با برنامه‌ریزی منسجم و در قالب یک فرایند مشخص آغاز و به تغییر نهادها و ساختارها می‌انجامد.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: در قیام و رفورم آدم‌ها و نهادها، فقط عوض می‌شوند مثلاً در قیام ملی شدن صنعت نفت، مصدق بر سرکار می‌آید و تحولاتی در وزارت نفت و سیاست‌های آن اتفاق میافتد، اما شاه هست و ساختار حکومت او نیز پابرجاست.

وی تصریح کرد: امام خمینی اما یک راهبرد مشخص داشت و آن این بود که شاه باید برود و حکومت او سرنگون شود و با رأی مردم تبدیل به جمهوری اسلامی شود، چشم‌انداز حرکت امام مشخص بود؛ به‌گونه‌ای که هم شامل تغییر نهادها می‌شد و هم تغییر ساختار را در برمی‌گرفت و طبعاً به تغییر افراد نیز می‌انجامید.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: انقلاب تغییر اساسی در ساختارها ایجاد می‌کند؛ یعنی علاوه بر ساختار سیاسی و تغییر رژیم، ساختار فرهنگی، سیاسی و ... را عوض می‌کند، چیزی که در انقلاب‌هایی مانند انقلاب فرانسه و روسیه و هند، مشاهده کردیم؛ به همین دلیل میگوییم انقلاب رفورم، اصلاح، قیام و نهضت نیست، بلکه انقلاب، انقلاب است و همه ابعاد آن‌ها را دارد و ابعاد دیگری را هم اضافه دارد؛ موضوعی که مصداق بارز و اکمل آن انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه به تبیین راز ماندگاری انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: راز شادابی انقلاب اسلامی پس از چهل‌ویک سال و تا آینده در حفظ و تقویت تحول انسانی است که به واسطه انقلاب در ایران اسلامی روی داد و در نسل سوم و چهارم هم جاری و ساری شده است.

استاد حوزه افزود: در حقیقت ماهیت انقلاب اسلامی به خاطر اسلامی بودن آن، ایجاد تحول در روحیه‌ها و انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: درواقع روحیه ایثار و گذشت، شهادت‌طلبی و سلحشوری، شجاعت و اقدام عاشقانه، جهادگری و پرهیز از عافیت‌طلبی، تکیه بر خود و اعتمادبه‌نفس و ما می‌توانیم، تقید به شریعت و اسلام و روحیه توکل و تعبد و توسل، روحیه استکبارستیزی و مقابله ظلم و حمایت از مظلوم و...، همه و همه ناشی از این تحول انسانی است که کماکان ادامه دارد و همین موضوع راز الهام بخشی و امتداد عمق راهبردی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha