جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدمات

حوزه/ با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، حجت الاسلام حمید راحلی به عنوان رئیس جدید مرکز خدمات حوزه علمیه استان معارفه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس  مرکز خدمات حوزه علمیه هرمزگان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، حجت‌الاسلام حمید راحلی سکان مدیریت این مرکز را بر عهده گرفت و از تلاش های حجت الاسلام جهانگیر هم تقدیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در این مراسم گفت: روحانیت در طول تاریخ وابسته به هیچ حکومت و نهاد دولتی نبوده است که یک افتخار محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: همین استقلال روحانیت باعث شده در برابر حکومت ها بتوانند حرف خود را بزنند و از ظالم هیچ ابایی نداشته باشند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: ایجاد منابع پایدار برای حمایت از حوزه های علمیه از طریق وقف و ... لازم است، تا حوزه روی پای خود بایستد.

وی ادامه داد: مدیریت جدید مرکز خدمات حوزه استان با استفاده از تجارب گذشتگان و حمایت مسئولین می‌تواند دوره جدیدی را رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه هرمزگان نیاز به توجه بیشتری از سوی مرکز نشینان دارد و این کمک ها باید متفاوت با گذشته باشد تا مشکلات به زودی حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Motahar31313@gmail.com IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    اهمیّت نهی از منکر ؛ هر کسی که منکری را ببیند ، و بدون اعتنا از آن بگذرد ، مشمول این آیه شریفه است ؛ " و من یکسب خطیئة أو إثما ثمّ يرم به بريئا فقد إحتمل بهتانا و إثما مبينا " ( ١١٢ نساء ) هر کس خطایی یا فسق ناگواری را مرتکب شود ، و قاضی اسلام حکم برائت او را صادر کند ، آن قاضی بار گران بهتان را حمل مینماید . و اثم او را میبینند ! اثم ؛ " إنّ شجرة الزقوم طعام الأثيم " ( الآية ) خطیئه ؛ " إن قتلهم كان خطاء كبيرا " ( ٣١ اسراء ) مثلا شاه خبیث اقدام به کشتار ۱۵۰۰۰ نفر از عزاداران حسینی در ورامین میکند ، اگر یک فقیه با هدیه دادن انگشتر طلا به زن شاه بخواهد حکم برائت شاه را صادر کند ، تحمّل بهتان کرده و اثم مبین مرتکب شده است ! " هر کس بهتان بزند ، خدا او را در روز قیامت محشور میفرماید ، در حالیکه گوشت صورت ندارد ! " ( نقل معروف از اساتید و مقدسین ) اینکه بهتان زننده در صحرای محشر بدون گوشت صورت محشور میشود ، متضاد " کالثوم " است که دو گونه طرفین صورت در اثر خوشحالی فربه میشود . یعنی اینکه خدا بهتان زننده را در روز قیامت خوشحال نمیفرماید ! و تعبیر " لأكبّنّ علي وجهه في النار " ( حديث ) درباره منکران ولایت علی علیه السلام ، اگر چه عبادت ثقلین را در نامه عمل خود داشته باشند ، را به یاد میآورد ! أعاذنا الله من فتن آخرالزمان و شروره ! از خداي متعال مزيد توفيقات را براي شيخ حميد راحلي عزيز در توفيق ايشان در نهي از منكرات مشهوده را مسئلت مينمائيم ! توضيح ؛ اخيرا مشاهده ميشود كه هيئت ها و عزاداريهاي مجالس اهلبيت عليهم السلام به سبك خوئي و با رويکرد سلطنت طلبانه مدیریت و اجراء میشود ! که ان شجره آثم زقومه لیاقت در اختیار گرفتن سکان مجالس حسینی را ندارند ! لااقل باید بر طریقه مرعشی نجفی و بهجت و گلپایگانی و شهید سید حسن شیرازی اعلی الله مقامهم مجالس و توسلات خود را برگزار نمایند ! طریقه سلطنت طلبان چندان دور از بهائی گری نیست ! رزقنا الله و ایّاکم توفیق الطاعة و بعد المعصية و صدق النيّة سيد جواد مطهري
  • Motahar31313@gmail.com IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    خوئي در وسط جنگ تحمیلی که بر دوش بسیج و اعزامهای داوطلبان بسیج بود ، یکدفعه به وکیل خودش در مشهد بنام مصباح نامه ای نوشت که این جنگ برادر کشی شده است . عجیب این بود که مصباح که وکیل خویی بود ، نامه را نماینده امام در مشهد یا امام جمعه مشهد یا فرماندهی سپاه نداده ، بلکه فورا آن نامه را به اطلاع عموم رساند . طبیعی است ؛ چه اندازه از اعزامهای داوطلبان کاسته خواهد شد ! پیش از آن هم انگشتر طلا به زن شاه داده بود . جلادان شاه سنجاق زیر ناخن مقلدان خمینی فرو میکردند . یک حاکم شرع اگر برای یکنفر از همان مقلدان خمینی که زیر ناخن انگشتش سنجاق فرو کرده بودند ، انگشتر عقیق و درّی هدیه داده بود ، شاید رژیم پهلوی چند سال جلوتر سرنگون شده بود ! خوئی در مرجعیت سید محمد صادق صدر پدر سید مقتدا صدر هیچگونه حمایت و دفاع نکرد . در شهادت آن مرجع تقلید باغیرت نیز اعلام تسلیت نکرد ! در انتفاضه شیعیان عراق فقط در حدود دفن جنازه ها اعلامیه داد . خوئی در فیلمی که در اوایل انقلاب از دفتر ایشان گرفته و منتشر شده است ، خیلی راحت بر عدم هرگونه حمایت از انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی تصریح میکند و قطعا صدام و حزب بعث از این فیلم مطلع شده اند و لذا در سال بعد جنگ تحمیلی عراق بر علیه جمهوری اسلامی را آغاز کردند !! پس از مرگ خویی ، عبدالمجید خویی با بلر نخست وزیر انگلیس ملاقات کرده ، و اسباب حمله لشگر کفر را به ام القرای عالم اسلامی را فراهم ساخت . عبدالمجید خویی همراه با ارتش انگلیس وارد نجف اشرف شد و در داخل حرم مطهر امیرالمؤمنين در ضمن نزاعی که برپا شد ، کلت خود را بیرون کشیده و چند تیر شلیک کرد . او در همین قضیه با ضربه چاقو کشته شد ! سؤال اين است ؛ اسلحه کلت عبدالمجید خویی توسط چه کسانی تهیه و به او تسلیم شد ؟ خویی خان قشقایی نبوده است که همیشه یک برنو در خیمه اش داشته باشد ! بلکه برعکس ؛ خویی همیشه خود را از سیاست بدور معرفی کرده است . ولی در چندین بزنگاه و گلوگاه مهم تاریخ معاصر حوزه های علمیه و شیعیان بگونه ای عمل کرده است ، که بیانگر نوعی نفاق است !! اعاذنا الله من فتن آخرالزمان و شروره !
  • Motahar31313@gmail.com IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    جای تبریک به ملت قم است که مرعشی نجفی را مرجع خود نمودند ! واقعا اعلم و باسوادتر از مرعشی نجفی نبوده است ! پادشاهی بر یهود در قصه طالوت در قرآن کریم ذکر شده است " إذ قالوا لنبيّهم إبعث لنا ملكا نقاتل في سبيل الله " ( الآية ) با طالوت آغاز شد که حضرت سموئیل نبی او را به مشایخ بنی اسرائیل معرفی فرمود و نشانه آن را تابوت سکینه قرار داد که به میان بنی اسرائیل برمیگردد . ولی حکومت داریوش برای یهود هیچ افتخاری نداشته است . زیرا او یک استاندار خراج گذار بیشتر نبوده است . و جانشینش کورش شد ! واقعا ظلم و ستم بسیاری بر اهل تاریخ در زمان پہلوی روا شده است . اینکه یک استاندار یهودی را سرسلسله پادشاهان مملکتشان کنند ، و توی سر تاریخدانان آن مملکت بکوبند و بمدت سی سال ساکتشان کنند ، واقعا تحقیر بزرگی است ! یک استاد تاریخ دلیل محکمی داشت . او میگفت ؛ ایرانی ها بعد از اسلام اسم پادشاهان باستان خود را روی فرزندان خود میگذاشته اند . مانند فریدون و جمشید و قباد و هوشنگ و کیخسرو و کیومرث و ... ولی هیچ کس تا زمان پہلوی اسم کورش و داریوش را روی بچه اش نگذاشته است ! بنده نام خانوادگی جمشیدی و فریدون و قبادی و .. زیاد شنیده ام ، ولی اسم آن دو خان یهودی را بعنوان نام خانوادگی نشنیده ام ! وفّقنا الله توفيق الطاعة و بعد المعصية و صدق النيّة و عرفان الحرمة
  • Motahar31313@gmail.com IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    حدیث عید روز عاشوراء ؛ بنده در بندر لنگه در روستایی که شیعه و سنی بودند ، دهه اول محرم مبلغ بودم . روزی به مسجد اهل سنت رفتم و نماز خواندم . طلبه های مبتدی مسافر کتب صوفیه حسن بصری و ذونون مصری را برای نمازگزارن خواندند . سپس امام جماعت به من گفت ؛ " مگر پیامبر روز عاشوراء را عید نگفت ؟ پس چرا شما شیعیان عزا میگیرید ؟ " ( نقل قول ) جواب ؛ اهل سنت روایتی آورده اند که روزی یهود مدینه جشن و عید گرفته بودند . رسول خدا پرسید این چه عیدی است ؟ گفتند ؛ عید عاشوراء است . و آن روزی است که بنی اسرائیل از دریا عبور کرده و فرعونیان غرق شدند ! پس موسی آن روز را عید اعلام نمود ! پیامبر فرمود ؛ آیا موسی عاشوراء را عید گفته ، و من آن روز را عید قرار ندهم ؟ پس به اصحاب فرمود روز عاشوراء را عید بگیرند ! " ( نقل حدیث بصورت افواهی ) اشتباه یا زرنگی بنی امیه لعنهم الله در لغت عاشوراء یا دهم و جعل یک لغت برای دو معنای متفاوت است . بشرح ذیل : حدیث در تفسیر شریفه " و لبثوا فی کهفهم ثلاث مائة سنين و ازدادوا تسعا " ( ٢٥- كهف )از اميرمؤمنان پرسیدند ؛ چرا اسناد بنی اسرائیل مدت خواب اصحاب کهف را ۳۰۰ سال ثبت کرده ، ولی قرآن کریم ۳۰۹ سال فرموده ؟ مولا امیرمؤمنان فرمودند ؛ سال بنی اسرائیل سال شمسی است . و سال ملت عرب قمری است . پس خدا که قرآن کریم را بر ملت عرب نازل فرمود ، حساب آن را به سال قمری قرار داد . هر سال قمری ۱۰ روز کوتاهتر است . در مجموع ۳۰۰ سال ، ۹ سال اضافه میشود . " ( حدیث ) پس از معجزات بسیار موسی ، روزی جبرئیل بر حضرت موسی نازل شد و فرمود ؛ امروز هر مرد از قوم خود را بگو ، تا گوسفندی را قربانی کند ، و خون آن را بر درب خانه و طویله خود بزند . زیرا امشب فرشته مرگ بر مصر عبور خواهد داد . پس هر خانه ای که دربش خون قربانی نباشد ، نخست زاده ذکور را خواهد گرفت . پس قوم تو باید نان فطیر ساخته و سبزی تلخ بر سفره آماده کنند ، و وقت غروب شمس باید نعلین در پا و شال کمر بسته و عصا در دست ایستاده منتظر فرمان خروج از رعمسیس باشند . و در آن حال طعام عشاء را تناول کنند . و این روز را بخاطر بسپارند ، و روز سبت خود دانند و سبت را نگهدارند ! چون ساعتی از غروب گذشت صدای شیون از خانه های مصریان برخاست و شهر یکپارچه شیون و زاری شد ! و آن لحظه پیک فرعون رسید و به حضرت موسی گفت ؛ فرعون میگوید ؛ اکنون