سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاجی علی اکبری،

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: کار اصلی ائمه جمعه ارتباط با جوانان است، بنابراین نباید در این ارتباط نگاه تشریفاتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاجی علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، بعد از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان همدان با تاکید بر اینکه باید سال ۹۹ جز سال های خوب ما باشد، اظهار کرد: با انجام برنامه ریزی های دقیق و اشراف بر مناطق، توسط ائمه جمعه در سراسر کشور، افق روشنی را برای سال آینده پیش بینی می کنیم.

وی افزود: البته در بین همه استان ها، همدان جز مناطقی است که حساب جدا گانه ای بر روی آن ها می کنیم و امیدواریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شعبانی و دیگر ائمه جمعه استان، دسترسی به اهداف در سال آینده، هر چه زودتر محقق شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های موجود در استان همدان به نحو احسن بهره ببریم، یادآور شد: همدان دارای ظرفیت های کم نظیر و بی نظیری است و باید گفت این استان یک استان عادی نیست و لذا ائمه جمعه همدان باید از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و نخبگان موجود، به صورت ویژه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وجود نقشه راه، ایجاد تعهد می کند، اظهار داشت: استفاده حضرت آقا از کلیدواژه قرارگاه، به این معنا است که ما باید نهاد نماز جمعه را به صورت یک قرارگاه منظم آرایش کنیم و از تجهیزات و ظرفیت های موجود برای رسیدن به اهداف اصلی استفاده کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نقطه مرکزی رسیدن به اهداف را، نماز جمعه عنوان کرد و گفت: ائمه جمعه باید در ابعاد مختلف برای حضور مردم در نماز جمعه، جاذبه ایجاد کنند و دائما نسبت به مسائل کیفی و کمی نماز جمعه در هر شهری حساس باشند و هدف گذاری خود را به گونه ای تعریف کنند که سهم قابل قبولی از مردم هر منطقه در نماز جمعه شرکت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت رسیدگی و توجه به مساجد، خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم مساجد را احیا کنیم، قطعا نتیجه آن را در کاهش آسیب ها و ترویج ارزش ها در شهر به خوبی می توانیم ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی علی اکبری با بیان اینکه اداره مساجد به عهده نماینده ولی فقیه در استان می باشد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهای  فرمودند که اداره مساجد از شئون کلی ولی امر است و در هر استانی نیز ولی امر همان نماینده حضرت آقا است.

وی تصریح کرد: عملکرد ائمه جمعه در استان ها بسیار مهم و حساس است و لذا آباد شدن مساجد در آباد بودن امام آن مسجد است و اگر غیر از این موضوعی بیان شود نباید آن را باور کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه اگر امام، امام باشد؛ همه مشکلات مسجد و محل حل می شود، خاطرنشان کرد: امام ‌باید محور وحدت باشد تا همه را به سمت و سوی رسیدن به هدف اصلی هدایت کند.

وی خطاب به ائمه جمعه یادآور شد: در مناطق خود، حتما برای جوانان برنامه ویژه ای داشته باشید و جوانان را اصلی ترین گروه مخاطب خود بدانید.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: در این لباس و جایگاه کار اصلی ارتباط با جوانان است، بنابراین نباید در این ارتباط نگاه تشریفاتی داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: حضرت آقا با صدور بیانیه گام دوم، کار ما را ساده تر کرد، چرا که در آن به خوبی با بیان ماموریت ها، نقشه کلی راه را مشخص کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی علی اکبری در پایان با بیان اینکه ۲۲ بهمن امسال متفاوت از سال های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: حاج قاسم با شهادتش مسیر را هموارتر کرد و خداوند می داند چقدر فتوحات به برکت خون این شهید اتفاق افتاده است و مردم نسبت به انقلاب به روز شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha