جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / نخستین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی استان همدان

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که حاج قاسم تبدیل به یک سرمایه بزرگ برای گام دوم انقلاب شد، گفت: شهید سلیمانی ثابت کرد که رسیدن به سعادت در گرو ماندن با ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، پنج شنبه شب، در نخستین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در استان همدان، با تبریک ایام الله دهه فجر، ریشه پیروزی انقلاب اسلامی را در قیام حضرت زهرا(س) دانست و گفت: غصب فدک، انحرافی بسیار بزرگ از مسیر الهی بود و با آنکه همه می‌دانستند فدک به حضرت تقدیم شده، اما این حق را غصب کردند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: پس از اقدام حضرت زهرا(س)، فدک به عنوان اسم رمز شناخته می شد؛ رمزی که همه آن به حقیقت ولایت و ماجرای غدیر بازمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر لزوم حضور مردم در میدان و تمنا کردن ولایت الهی، خاطر نشان کرد: بنابر آیات قرآن، هر قومی که طلب کننده ولایت الهی است، خداوند او را دوست خواهد داشت.

وی تصریح کرد: گاهی از اوقات عنایت ویژه خداوند شامل قومی می‌شود که نتیجه اش تغییر مسیر آنها و اصلاح آن می باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، عالم وارد عصر تازه ای شده است، ابراز داشت: هدف این انقلاب طلوع خورشید ولایت بوده و هست و این همان مسئله ای است که زمینه ساز عظمت بخشیدن به انقلاب است.

وی در ادامه گفت: امسال در هر حالی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که تقاوت بزرگی با سال های قبل وجود دارد و آن شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: حاج قاسم را باید نماد نسل اول انقلاب نامید، که نه تنها عاقبت به خیر شد، بلکه تبدیل به یک سرمایه بزرگ برای گام دوم انقلاب شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه ولی فقیه محور انقلاب اسلامی است، افزود: شهید سلیمانی ثابت کرد که رسیدن به سعادت در گرو ماندن با ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت تهران، خستگی و بازنشستگی در انقلاب را دو واژه نامفهوم دانست و گفت: اعتماد به جوانان مهم ترین موضوع بیانیه گام دوم است، که باید ضمن سپردن کار ها به جوانان از تجربیات نسل اول نیز کمک گرفته شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدامات همدان در دوره انقلاب، یادآور شد: در استان همدان الگوی مشخصی از فرآیند انقلاب اسلامی وجود دارد که نقش این منطقه را برجسته تر می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و هیئت‌های مذهبی همدان، اصلی ترین علت دمیدن روح انقلاب در بین مردم بود که توانستند مقدمات و پذیرش اعتقادی و ذهنی مردم را برای دفاع از انقلاب فراهم کنند.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha