جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش «هکاتون» جدیدترین جاذبه برای جوانان مسلمان

حوزه/ دو سازمان نوظهور «توسعه  دهندگان دین» و «سازندگان مسلمان» برگزارکننده رویداد  جدید «هکاتون» بودند که هفته پیش در لندن برگزار شد و جوانان مسلمان و متخصص را گردهم جمع کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» همایش «هکاتون» به یکی از جدیدترین جاذبه ها برای جوانان مسلمان تبدیل شده است.

«هکاتون قرن ۲۱» هفته گذشته ۲۶ ژانویه در آکادمی سازندگان، یک آکادمی آموزشی اسلامی، مدرسه کدگذاری در مرکز شهر لندن برگزار گردید.

  این رویداد توسط دو سازمان نوظهور مستقر در لندن با نام «سازندگان مسلمان» و «توسعه دهندگان دین» برگزار گردید که امیدوار به پرورش تکنسین های مسلمانی هستند که بتوانند از مهارت های فناوری به دست آورده در خدمت جامعه استفاده کنند.

سهیب سعید ، مترجم اسکاتلندی متون اسلامی ، یکی از حاضرین است که برای شرکت در این همایش نزدیک به ۴۰۰ مایل از گلاسکوی اسکاتلند سفر کرده است.

سعید ، رئیس پژوهش در مؤسسه بینه، جایی که وی تخصص در مطالعات قرآنی و تفسیر دارد، گفت:  رشته من مطالعات اسلامی است؛ بنابراین من معمولاً در چنین نشست هایی شرکت نمی کنم، اما امروز به این دلیل آمدم که دیدم افرادی در اینجا هستند که صمیمانه خواستار پیشرفت در آموزش های اسلامی و تعامل با ما هستند.

 شرکت کنندگان ابراز امیدواری کردند که ابزاری ایجاد کنند که شکاف های دسترسی به دانش و یادگیری سنتی را از میان بردارند.

ابراهیم جاوید ، بنیانگذار توسعه دهندگان دین و یک مهندس نرم افزار  گفت: ما درزندگی روزمره عبادت را گنجانده ایم، اما اگر کمی وقت بگذاریم و مهارت هایی کسب کنیم می توانیم برای امت و جامعه سودمند باشیم.

 عرفان فاروق یکی از بنیانگذاران سازندگان مسلمان نیز گفت: هدف از این رویداد مشارکت در چالش های مربوط به دین بود.

وی افزود: ما می خواستیم مسلمانانی که با فن آوری سر و کار دارند، در فضایی به درو از مشروبات الکلی، از یکدیگر حمایت کنند؛ فضایی که اصول دینی بر آن حکم فرما است؛ جایی که مجبور نباشیم دین و هویت دینی مان را مخفی کنیم.

هکاتون چیست؟

هکاتون که واژه اسلامی شده «هک» می باشد، رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگری که در تعامل با توسعه نرم‌افزار هستند، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند. هکاتون‌ها معمولاً بین یک روز تا یک هفته به طول می‌انجامند. برخی از هکاتون‌ها تنها برای اهداف اجتماعی و آموزشی هستند، هر چند که در اکثر موارد، هدف هکاتون‌ها ایجاد نرم‌افزارهای مفید و قابل استفاده است. هکاتون‌ها معمولاً بر روی هدف خاصی تمرکز دارند که می‌تواند شامل یک زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده، یک سیستم‌عامل، یک برنامه کاربردی، یک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار، موضوع و گروه جمعیت‌شناختی برنامه‌نویسان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha