جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ محمد الریاش

حوزه/ نیروهای امنیتی آل خلیفه روز گذشته شیخ محمد الریاش از روحانیون سخنران در مجالس حسینی را به ساختمان تحقیقات جنایی پلیس احضار و بازداشت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه نیروهای امنیتی آل خلیفه روز گذشته شیخ محمد الریاش از روحانیون سخنران در مجالس حسینی را به ساختمان تحقیقات جنایی پلیس احضار و بازداشت کردند.

مسئولان قضایی دادگاه آل خلیفه همچنین حکم حبس ملا قاسم زین الدین از خطبای شیعه را به مدت ۱۵ روز دیگر برای انجام تحقیقات تمدید کردند و تا کنون هیچ توضیحی درباره اتهام وی نداده اند.

شیخ جاسم الحداد از دیگر خطبای حسینی بحرین نیز چندی پیش در فرودگاه بحرین و هنگام بازگشت از زیارت اماکن مقدس بازداشت شده بود که روز جمعه آزاد شد حکم بازداشت ملا عبدالزهراء سماهیجی نیز به مدت ۱۵ روز تمدید شد.

این روزها موج بازداشت و زندانی کردن علما و روحانیون و خطبا و مداحان شیعه توسط آل خلیفه و به شکل سازمان یافته ای رو به فزونی گذاشته و این موج همزمان شده است با نهمین سالگرد آغاز انقلاب ۱۴ فوریه مردم بحرین و این بازداشت ها در حالی شدت می یابد که انتقادهای شدیدی از سوی مؤسسات حقوق بشر بین المللی متوجه رژیم آل خلیفه است چراکه آنها حملات امنیتی و بیرحمانه خود علیه فعالیت های دینی را افزایش داده اند و انجام فعالیت های دینی از سوی رژیم به شدت محدود شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha