پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضوانی بامیانی

حوزه/ رئیس کمیته فرهنگی شورای علمای افغانستان با اشاره به تقابل دشمن در عرصه اعتقادی مردم، تاکید کرد: برای مقابله با توطئه آمریکا باید ارزش های دینی و مقاومت را بیشتر از پیش احیا و بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رضوانی بامیانی، در کنفرانس بین المللی «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ جغرافیای مقاومت و امنیت جهانی» در مشهد با اشاره به اینکه شهید سلیمانی کمر تروریست ها را در عراق و سوریه شکست، اظهار کرد: ما اهمیت کار سردار سلیمانی و همرزمان او را به خوبی درک می کنیم و ارج می نهیم و می خواهیم از آنان درس بگیریم و مانند ایشان عمل کنیم. این شهید معلم و همرزم مجاهدان افغانستانی بوده است.

مسئول هفته نامه شورای علمای شیعه افغانستان در ادامه با بیان اینکه استکبار می خواست القا کند که او تنها جبهه ای است که می تواند با کمونیست مبارزه نماید و با این مسئله چندین سال کشورهای اسلامی را استثمار کرد، گفت: امام خمینی(ره) این امر را رد کرد و نشان داد که مکتبی به نام اسلام هست که می تواند در برابر کمونیست و لیبرالیسم بایستد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای علمای افغانستان با اشاره به شرایط امروز افغانستان، اظهار کرد: باید بدانیم که برای استمرار تروریزم و تضعیف ملت این کشور توطئه ایجاد کرده اند، از این رو باید دشمن جان و ایمان خود را شناخت زیرا اگر شرایط را درک نکنیم، فردا دیر است.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان از عصر سید جمال الدین یکی از محورهای مهم مقاومت اسلامی در عالم اسلام بوده اند، گفت: نخبگان، روشنفکران و مجاهدان باید بدانند که دشمن اختلاف ایجاد می کند که برای مقابله باید منیت ها را کنار گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی بامیانی، تغییر در ایمان و اعتقاد افراد و تشویق آنان برای زندگی بهتر با پیروی از سکولاریزم از سوی استکبار و آمریکا را خطری دانست که در کشورهای اسلامی دنبال می شود و برای مقابله با آن باید ارزش های دینی و مقاومت را بیشتر از پیش احیا و بیان کرد.

همچنین در این کنفرانس، ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در ایران  اظهار داشت: من به عنوان نماینده ملت مقاوم یمن اعلام می کنم که راه شهادت و مقاومت را ادامه خواهند داد؛ ملت یمن از آمریکا ابراز تنفر می کنند و تاکید دارند که نیروهای عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس باید از یمن اخراج شوند.

وی با بیان اینکه الان وقت کار است نه شعار دادن، تاکید کرد: باید اتحاد خود را بیشتر و با هم کار و همفکری کنیم و مصداق آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» باشیم.

دیلمی با اشاره اینکه نیروهای مقاومت یمن از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد اعلام حمایت کردند، افزود: حمله موشکی ایران به این پایگاه یک سیلی بود؛ نیروهای مقاومت کارهای بیشتر و موثری خواهند کرد و نشان خواهیم داد که جبهه مقاومت موثر و فعال است.
وی با اشاره به شرایط این کشور، از ارائه طرح معامله قرن گفت و ابراز کرد: ملت یمن همیشه در کنار فلسطین بوده و مسئله اول آنان است.

وی با اشاره به نقش مهم و اصلی علما و اندیشمندان و پژوهشگران جهان اسلام، اظهار کرد: باید بیاندیشیم که در چه جایگاهی قرار داریم و ملت ها مسئول هستند هر چند نقش پررنگی ندارند.

سفیر یمن در ایران افزود: ملت یمن با کمترین امکانات علیه ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی، تا رسیدن به پیروزی مقاومت می کند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha