پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری گفت: امام با نظریه مترقی ولایت فقیه از انحرافات در جامعه اسلامی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه در سخنرانی خود که در حرم مطهر امام رضا علیه السلام انجام شد با اشاره به عظمت انقلاب امام خمینی و رشد یافتگی بیش از چهل ساله این انقلاب شکوهمند، ابراز داشت: امام از روز اول تاکید بر اسلام و دین و اخلاق و خدا محوری داشت و بلندای فکر امام سبب شد این حقیقت و پدیده معجزه گونه یعنی این انقلاب اسلامی در ایران به وقوع بپیوندد و بعد از گذشت ۴۱ سال به این عظمت برسد

وی ادامه داد: امام یک اسلام شناس واقعی بود که به دنبال اجرای اسلام در جامعه بود و با نظریه مترقی ولایت فقیه از انحرافات در جامعه اسلامی جلوگیری کرد چرا که امت اگر دستش در دست امام و رهبر باشد از انحراف خلاص می شود و به سعادت می رسد. 
نماینده ولی فقیه در سوریه تصریح کرد: مقام معظم رهبری رهبر شجاع ما هرکجا خطر  یا انحرافی می بیند هشدار میدهد و هرکجا باید ایستادگی کند می ایستد. ما امروز مشاهده میکنیم از ایران تا عراق تا سوریه تا لبنان تا یمن و تا کشورهای دیگر از برکت این انقلاب به پا خواسته اند و مقابل استکبار ایستاده اند.
وی تاکید کرد: سردار سلیمانی که در آستان چهلم شهادت ایشان هستیم کاری کرد که رؤسا و رهبران کشورهای گوناگون زبان به ستایش این رهبر محور مقاومت باز می کنند و در عظمت او صحبت می کنند. بنده وقتی با گروه های مختلف مردمی از کشورهای مختلف ملاقات می کنم به من می گویند سلیمانی شهید ما هم هست.
نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به ملاقات اخیر خود با یک خانواده شهید سوری که شش شهید در مسیر مقاومت داده است، ابراز داشت: در سوریه خدمت یکی  از خانواده های شهید سوری رسیدم که پنج پسر و شوهر خود در راه مقاومت داده بود و یک پسرش مجاهد است. از او پرسیدم آیا از این وضعیت گله و ناراحت هستید؟ چند بار به من گفت فقط خدا را شکر می کنم که این سعادت نصیب من شده است.

خاطره همسر عماد مغنیه از شوهر و برادرش

وی ادامه داد: به ملاقات همسر شهید سردار بزرگ لبنان عماد مغنیه رفتم که هم خواهر شهید هست هم همسر شهید هم مادر شهید. به من گفت من شوهرم و برادرم را خودم غسل دادم ولی نتوانستم پسرم جهاد را غسل بدهم، چون بدن او با حمله مستقیم اسرائیل از بین رفت و نتوانستم فرزندم جهاد را خودم غسل بدهم. انسان عظمت این مادران شهدا را می بیند که به راحتی از فرزندان خود در راه اسلام می گذرند که نشان از عظمت انقلاب و رشد یافتگی آن است.
نماینده ولی فقیه در سوریه با تاکید بر لزوم شناخت دشمن، ابراز داشت: حضرت امام ما را دشمن شناس بار آورد یعنی زیر سلطه دشمن نرفتن و گول فریب مذاکره های توطئه گونه نخوردن که  امام این مساله مهم را به ما شناساند. یک سوم قرآن در مورد دشمن شناسی است که این نشان از لزوم شناخت دشمن دارد. ما وقتی فهمیدیم که آمریکا دشمن اصلی ماست دیگر با آن کنار نخواهیم آمد البته آمریکا دشمن همه است حتی آمریکا دشمن آل سعود هم هست ولی متاسفانه نمی فهمند.
وی در پایان سخنان خود حاج قاسم را ثمره رشد یافتگی انقلاب اسلامی دانست که توانست با شهادت خود دنیا را تکان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha