جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، یکی از وظایف حوزه های علمیه را صیانت از آرمان های معمار کبیر انقلاب و حفظ معارف و ارزش های اسلامی و انتقال آن به طالبان علم و جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری در نشست اخلاقی «ارزش علم و عمل» در جمع کارکنان و اساتید مدرسه علمیه سعدیه خواهران شهرستان رامیان با تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به جایگاه والای اساتید حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و آنان را مروّجان معارف الهی و ارزش های انقلاب اسلامی معرفی کرد.

وی با اشاره به این نکته که برخی از اعمال و اخلاق انسان در کسب فضایل، براساس اعتقادات، ایمان و عمل حاصل می شود، بیان کرد: گاهی برخی اعمال مربوط به عمل و تکرار و زمانی بر علم و عمل مبتنی است.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، ادامه داد: فضایل اخلاقی، معنوی و نوع رفتار و افعال اساتید، الگویی برای طلاب است، لذا باید با رعایت افعال و موازین اخلاقی، در ساختن آینده متربی و رشد فضایل اخلاقی و معنوی او تأثیرگذار باشد.

طاهری، تربیت شاگردان مکتب جعفری را از وظایف اساتید حوزه دانست و گفت: بیان مباحث عقیدتی، اخلاقی و تربیتی موجب دستیابی طلاب به هویت طلبگی و رشد باورهای دینی و تهذیب نفس در آنان می شود.

وی با اشاره به کلام نورانی حضرت علی(علیه السلام) درباره همراهی علم و عمل، اذعان کرد: علم توأم با عمل است و عالم واقعی و حقیقی نیز به آن عمل می کند، زیرا علم، انسان را به عمل فرا می خواند که اساتید برای تأثیرگذاری بیشتر در طلاب باید این گونه باشند.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان استقلال، ایثار، شهامت، شجاعت، شهادت و صبر را از درس های زیبای انقلاب برشمرد و اضافه کرد: این انقلاب برگرفته از قیام عاشورا است؛ اساتید با تأسی و عنایت به آرمان های انقلاب اسلامی و انتقال آن به طلاب و نسل جوان در حفظ آن کوشا باشند.

طاهری اظهار کرد: وظیفه حوزه های علمیه صیانت از آرمان های معمار کبیر انقلاب و حفظ معارف و ارزش های اسلامی و انتقال آن به طالبان علم و جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha