پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهاب حسینی

حوزه/ بازیگر مطرح سینما تأکید کرد: با نیامدن امثال عده ای به جشنواره فجر چه اتفاقی می افتد؟ نبودن راه چاره نیست، باید حضور داشت و حرف زد؛ چرا که مشکلات ما با هیچ دستی از خارج کشور حل نخواهد شد و این را به عنوان کسی می گویم که چند سال است دارد دنیا را می چرخد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، شهاب حسینی، تهیه کننده و بازیگر فیلم سینمایی «شین» در نشست خبری پس از این فیلم که در بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر حضور داشت، با اشاره به اعتراضات هنرمندان و تحریم جشنواره فجر از سوی آن‌ها اظهار داشت:  من در اعتراض، شیوه و روش خودم را دارم و مردم اگر صدای رسایی داشته باشند و از همین تریبون ها نظیر جشنواره فیلم فجر بتوانند حرف خود را به گوش کسانی که مسئولند برسانند نیازی نیست با حضور در خیابان ها و صرف هزینه های جبران ناپذیر این کار را بکنند.

این بازیگر سینما با بیان این که اگر ما هنرمندیم بیاییم صدای مردم باشیم، تصریح کرد: ما باید بدون این که مردم هزینه های گزاف و سنگین دهند به آن ها کمک کنیم تا بتوانند اعتراض به حق خود را مطرح کنند و این را بدانیم خراب کردن و آسیب زدن راه چاره نیست.

نبودن راه چاره نیست

وی با اشاره به تحریم جشنواره فجر از سوی عده ای خاطرنشان کرد: با نیامدن امثال عده ای به جشنواره فجر چه اتفاقی می افتد؟ نبودن راه چاره نیست، باید حضور داشت و حرف زد؛ چرا که مشکلات ما با هیچ دستی از خارج کشور حل نخواهد شد و این را به عنوان کسی می گویم که چند سال است دارد دنیا را می چرخد.

برنده جایزه نخل طلایی جشنواره کن در ادامه تأکید کرد: مشکلات اقتصادی با تعامل میان خودمان و با برنامه ریزی صحیح حل خواهد شد و اگر منتظر حل شدن مشکلات به دست بیگانگان هستیم زهی خیال باطل.

روغن ریخته را نذر امامزاده نکنید

وی با بیان این که در این سال ها به احترام شعور مخاطب با کارگردانان و تهیه کننده های بسیاری بحث داشته ام که هر مزخرفی را به عنوان فیلم نسازیم، اظهار داشت: من از همان ابتدای شروع کارم در تلویزیون در سال ۷۷ خط اعتقادی و فکری ام مشخص بوده است و سال هاست در مورد این چیزها حرف می زنم و اگر امروز شرایط به گونه ای شده است که من به عنوان هنرمند در مملکت خودم نمی توانم خیلی از حرف ها را بزنم مشکل جامعه و سانسوری است که عده ای با فضاسازی های مختلف انجام می‌دهند و به نظرم انسان باید تنها برای رضای خدا حرف بزند نه کسی دیگر.

حسینی با بیان این که من خیلی فکر کردم که در این شرایط چه کاری از دست من به عنوان هنرمند بر می آید و به این نتیجه رسیده ام که باید راه را ادامه داد و حضور در جشنواره فجر برای من در بخش خارج از مسابقه امتیاز ویژه ای نیست و من اینجا آمده ام که از وحدت بین مردم و جدا کردن طیف های مختلف از همدیگر در برابر تفرقه افکنی ها دفاع کنم.

وی با بیان این که جشنواره فیلم فجر امکانی است برای ما و همه فیلمسازان جوانی که قرار است آینده سینمای کشور باشند، گفت: من نمی توانم ساکت بنشینم و استاد پیشکسوت سینما که روند کاری شان پیش چشم مخاطب مشخص است و هر سال تماشاگر با فیلم هایش برخورد ناراحت کننده ای دارد بازهم فیلمی می سازد که مطمئن است تماشاگر برخورد به مراتب بدتری با فیلمش خواهد داشت و می آید روغن ریخته را نذر امامزاده می کند و جشنواره را تحریم می کند و سنگ بنای نفاق و تفرقه می گذارد و این کار او بی انصافی است.

خدمت به تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران هدفم از حضور در دیگر کشورهاست

این بازیگر مطرح سینما با بیان این که کارهایی که من سعی می کنم در خارج از کشور انجام دهم خدمتی به تاریخ، فرهنگ و ادبیات سرزمینم است، اظهار داشت: اگر تلاش می کنم تا با بازیگران مطرح جهان صحبت کنم با هدف بیان پتانسیل هایی در قصه های ایرانی برای تبدیل شدن به قصه‌های جهان شمول است.

حسینی در ادامه سخنان خود با بیان این که عزت و ذلت دست خداست و من پس مخالفتم با تحریم جشنواره غم انگیزترین اتفاقات برایم افتاد، تأکید کرد: بسیاری از پاسخ هایی که در این زمینه به من داده شد قابل بازگوکردن نیست و جواب نامه های من با همان ادبیات باید صورت می گرفت و باید ببینیم که چرا به اینجا رسیدیم که نمی توانیم حرف همدیگر را تحمل کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: این که هدف حملاتمات را به سمت یک سری نخبه در فرهنگ ببریم و بخواهیم آمال و آرزوهای آن ها را هم از میان برداریم، راه حل درستی نیست.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شین» در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که من فیلم «شین» را ژانر وحشت نمی‌دانم، اظهار داشت:  ژانری که فیلمساز برای فیلم انتخاب می‌کند به بیان مفهوم موجود در فیلم کمک می‌کند، ما این فیلم ما این فیلم را با مسائل ومشکلات زیاد ساختیم که امیدوارم برای این فیلم در اکران ها چه در داخل و چه در خارج اتفاقات خوبی بیفتد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha