جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعيد فراهانی فرد - پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: حمایت از نخبگان علمی آن هم به صورت جدی و غیرشعاری، لازمه قوی شدن اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید فراهانی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت رشد علمی به عنوان پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نماز جمعه باشکوه تهران، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند از جمله این که قوی تر شدن کشور در عرصه های مختلف از جمله در زمینه اقتصاد و تولید علم، تنها راه ادامه مسیر عزت ایرانیان است که اگر این امر محقق گردد، دشمن دیگر حتی جرأت تهدید کردن ملت ما را هم ندارد.

وی افزود: البته رهبر معظم انقلاب چند سال است که به بهانه های مختلف و در دیدارها و جلسات گوناگون این مهم را متذکر شده و به خصوص در کلان مقوله اقتصاد مقاومتی، اهتمام همگانی برای رسیدن به اهداف مدنظر در این مساله را خواستار شده اند.

این اقتصاددان حوزوی همچنین گفت: قوی شدن ما در بُعد داخلی، ناظر به رفتار مردم و مسئولان است به ویژه مسئولان و مدیران که می بایست در ابعاد مختلف از جمله در بُعد اقتصادی به درستی به وظایف خود عمل کنند و یکی از وظایفشان هم می بایست حمایت جدی و غیرشعاری از نخبگان علمی باشد.

وی بیان داشت: آن چه مهم است این که ما باید در عمل به نیروی جوان و مستعد توجه کرده و بهای لازم را به آن ها بدهیم، به این جهت که بی شک حمایت از نخبگان جوان، قطار کشور را در مسیر ریلی می گذارد که در نهایت به حول و قوه الهی باعث قوی تر شدن ما می شود.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مردم در راستای حمایت از تولید ملی و به ویژه مصرف کالای تولید داخل گفت: هم باید تولیدکننده ما که خودش جزئی از مردم است کالای باکیفیت تولید کند و هم این که مردم گرایش به سمت خرید و مصرف کالای داخلی داشته باشند تا به این وسیله شاهد رونق اشتغال در کشور باشیم.

وی با تأکید بر این که اساساً اقتصاد مقاومتی به دنبال مردمی کردن اقتصاد است، افزود: ما با مردمی کردن اقتصاد و درون زا نمودن آن است که می توانیم ظرفیت ها و استعدادهای خدادادی کشور و به ویژه نیروی انسانی ارزشمندمان را در مسیر شکوفایی مطلوب قرار داده و از ثمرات آن برای قوی تر شدن در عرصه اقتصاد بهره مند شویم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha