شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: برپایی مراسمات بزرگداشت نام و یاد شهدای مقاومت اقدام ارزشمندی است که موجب زنده نگه داشتن نام، دلاوریها، ایثار، فداکاری واخلاق شهید را به نسل های بعدی منتقل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مورد آثار و برکات برگزاری همایش ها و آیین های بزرگداشت شهدای مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: خداوند را شاکریم که روحانیت و حوزه های علمیه در سطح مرجعیت بزرگوار، چنین مجلس باشکوهی را برگزار کردند که با ادای دینی به جایگاه و عظمت نقش این شهید بزرگوار و شهدای همراه ایشان بود.

وی ادامه داد: حضور پر شور مردم در مراسم تشییع، ترحیم و بزرگداشت سردار سلیمانی از استثنائات در ایران و جهان تشیع بود، به دلیل اینکه در تشییع جنازه ایشان بیش از ۵ مراجع بزرگوار شرکت کردند و همچنین حضور پر رنگ مردم و روحانیت را شاهد بودیم. بعد از شهادت این سردار نیز باز این قصه استمرار دارد و جلسه ای به این باشکوهی با حضور مراجع و نماینده بزرگوار مقام معظم رهبری و همچنین قشرهای مختلفی از فضلا و علما برگزار شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهار کرد: برگزاری این جلسات احیای نام شهید سردار سلیمانی و تجلیل از این شهید است و اینکه اجازه ندهیم عظمت اقدامات ایشان فراموش شود؛ اما باید تلاش کرد که این تجلیل ها تعمیق بیشتری پیدا کند و به صرف برگزاری جلساتی نباشد بلکه در همه ابعاد عظمت اقدامات شهید بزرگوار، سردار دل ها و نقش مقاومت و جایگاه و اقتدار ایران در این امر، برای مردم بهتر تبیین شود چون هر چه مردم نسبت به این موضوعات بهتر معرفت پیدا کنند، قدردان تر خواهند بود و پیگیری می کنند که راه سردار سلیمانی عزیز همچنان قوی و نیرومند باشد.

وی در مورد نقش حوزویان در ممانعت از فراموشی قهرمانان ملی چون سردار سلیمانی، گفت: اینکه تصمیم گرفته شد تا اقدامات ارزشمند سردار سلیمانی در کتب درسی عنوان شود، تصمیم و اقدامی بسیار مناسب است. حوزه نیز باید توجه داشته باشد که سردار سلیمانی و امثال اینان قهرمانان ملی یا قهرمانان فرا ملی ما هستند و لازم است که نسل ها این افراد را به خوبی بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: گاهی احساس می شود که در گذشته آنطور که باید نسبت به زنده نگاه داشتن قهرمانان ملی خود اهتمام نکردیم، امیدواریم دستگاه ها و مراکز آموزشی اعم از آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و حوزه علمیه بتوانند در متون درسی به شکلی مناسب این چنین زندگی ها را معرفی کنند و در واقع ادای دینی به قهرمانان ملی و فرا ملی داشته باشند.

گفت وگو از اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha