سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه استان فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با تأکید بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید سال ها زحمت کشید و تلاش کرد؛ چراکه بیانیه گام دوم انقلاب نقطه عطفی از انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، در دهمین گردهمایی مبلغان هجرت استان فارس که در سالن دارالذکر حرم مهطر شاهچراغ(ع) برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: یکی از مباحثی که با آن روبرو هستیم موضوع بیانیه گام دوم انقلاب است که در آستانه یکمین سال صدور آن قرار داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: آیت الله شب زنده دار پیرامون بیانیه گام دوم گفتند مقام معظم رهبری به ما فرموده اند؛ «من معمولا توصیه نمی کنم کسی روی آثار من را کار کند اما در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب این توصیه را داریم که اندیشمندان روی آن کار و تحلیل کنند، چرا که تدوین آن زمان زیادی برده است».

مدیر حوزه علمیه استان فارس با تأکید بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید سال ها زحمت کشید و تلاش کرد، بیانیه گام دوم انقلاب نقطه عطفی از انقلاب است.

وی، ضمن تقسیم بندی مباحث بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: بیانیه گام دوم یک مقدمه کوتاه دارد که مقام معظم رهبری موقعیت های کنونی انقلاب اسلامی را بیان می کنند، این مقدمه بخش نخست بیانیه است، در بخش دوم این بیانیه رهبر معظم انقلاب نگاهی به ۴۰ ساله نخست دارند که مجموعه ای از نقاط ضعف و قوت را بیان می کنند، در همین بخش نیز دشمن به دنبال تاریک نمایی مطلق از فضای جامعه است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: هنگامی که فضای رسانه ای دشمن را رصد می کنیم می بینیم که عده ای از داخل متأسفانه در زمین دشمن بازی می کنند و متوجه می شویم که دشمن به دنبال بزرگ کردن نقاط ضعف و کوچک کردن نقاط قوت است و در مقابل به دنبال آن است که یک بهشت برین از غرب و کشورهای تابع غرب نشان دهد.

وی ناامیدی مردم را مرحله سومی دانست که دشمن درصدد انجام آن بوده و ادامه داد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری با شناخت مسیری که دشمن ترسیم کرده، هفت برکت از برکات انقلاب را بیان می کند که جزء برکات شاخص است.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی، حفظ تمامیت ارضی و امنیت، تقویت نگاه های معرفتی، مشارکت های مردمی در تعیین سرنوشت، ارتقاء شگفت آور بینش سیاسی مردم، افزایش چشمگیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی جامعه، ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و تحقق عدالت اجتماعی را از جمله برکات شاخص انقلاب اسلامی دانست که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده است.

وی همچنین هفت توصیه پایانی بیانیه گام دوم انقلاب را بیشتر وظایف طلاب و روحانیون دانست و بیان کرد: پژوهش، اخلاق و معنویت یکی از هفت توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است که طلاب در برابر آن رسالت سنگینی بر عهده دارند و همین طور اقتصاد، مبارزه با فساد، عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و سبک زندگی دیگر توصیه های پایانی بیانیه هستند که ساعت ها می شود بر روی هر یک از این محورها کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha