جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / تقدیر شورای تبلیغ حوزه استان همدان از مبلغان و همسران مبلغان مستقر، هجرت و امین شهرستان تویسرکان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: مبلغان باید به صورت یک عامل در منطقه خود باشند و مواردی را که در صحبت‌های خود بیان می کنند را، به آن جامه عمل بپوشانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، شب گذشته، در گردهمایی مبلغان مستقر، هجرت و امین شهرستان تویسرکان با تقدیر از فعالیت‌های مبلغان در روستاها، اظهار کرد: مبلغان در این مسیر باید نشاط خود را حفظ کنند، و با توان بالا به این راه ادامه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توان مبلغان در مناطق مختلف، یادآور شد: خواهش بنده از شما مبلغان این است که کتاب فضیلت‌های فراموش شده را مطالعه کنید و ببینید که یک روحانی در یک منطقه چقدر می‌تواند اثر گذار باشد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، با بیان اینکه مبلغان باید به مسائلی که مطرح می کنند مقید باشند، ابراز داشت: مبلغان باید به صورت یک عامل در منطقه خود باشند و مواردی را که در صحبت‌های خود بیان می کنند را، به آن جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه سعی کنید، نماز صبح را در مسجد برگزار کنید، یادآور شد: باید از حاج آقای شعبانی تقدیر کنم که صبح‌ها در مسجد کوچکی که در نزدیک دفتر امام جمعه قرار دارد و قبلا آیت الله موسوی همدانی در آن نماز می خوانند، به اقامه نماز صبح می پردازند.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به لزوم همراه کردن مردم روستا در مراسم‌های مختلف، ابراز داشت: اگر امکان برگزاری مراسم اعتکاف نیز وجود دارد، آن را هم اجرا کنید و به خاطر داشته باشید که جمع شدن همین قطره قطره ها است که تبدیل به دریا می شود.

وی به تشریح نقش مهم طلاب در بین مردم روستا پرداخت و گفت: از دعوت ساکنان روستا برای حضور در حوزه ها نیز غفلت نداشته باشید و با تبیین جایگاه و اهمیت حوزه برای مردم مناطق خود، سعی کنید حداقل هر کدام از شما یک نفر طلبه را به حوزه دعوت کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود، خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که می توانید در روستاهای خود انجام دهید برگزاری نماز شب، قبل از نماز صبح در روستا است.

وی تصریح کرد: بنده این کار را در مدرسه زنگنه همدان انجام دادم و به نتیجه نیز رسیدم و لذا شما با انجام این کار خواهید دید که، بعد از ۵ سال ۵۰ نفر نماز شب خوان را تربیت کرده اید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha