چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: علت اینکه شهید سلیمانی این چنین عزتی را به دست آورد، آن است که او همانند مالک اشتر، باری را از دوش ولی خود برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته، در یادواره سرداران و شهدا شهر سرکان، با طرح این سؤال که چه کسی به درد ولی خدا می خورد، اظهار کرد: میزان رشد انسان در مکتب تشیع به میزان نماز و روزه نیست، بلکه سعادت بشر در این مکتب، به میزان برداشتن بار از روی دوش ولی خدا است. البته نماز و روز به جای خود ضروری است، اما آنچه باعث می شود انسان در این مکتب رشد کند، در مقدار نزدیکی به ولی خدا است.

امام جمعه همدان، بزرگترین اشتباه در عالم بشریت را بسته شدن درب منزل علی (ع) دانست و گفت: نتیجه جامعه ای که بدون ولی خدا تربیت می‌شود، این می شود که از ۴ سال و ۹ ماه حکومت حضرت علی(ع)، ۴ ساله از آن را حضرت درگیر جنگ با دشمنان باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مکتب تشیع باید مالک شویم و با شمشیر چشم فتنه را در بیاوریم، افزود: عده ای با وجود عبادت فراوان، اما نسبت به امام علی(ع) مردد بودند، و عده ای نیز همانند مالک همیشه در کنار حضرت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مالک شدن بدون عبادت نمی شود، خاطر نشان کرد: امروز علی زمان ما به دنبال کسانی است که بتواند چشم فتنه را کور کند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم سردار سلیمانی، گفت: علت اینکه شهید سلیمانی این چنین عزتی را به دست آورد، آن است که او همانند مالک اشتر، باری را از دوش ولی خود برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، ولایت فقیه را استمرار ولایت پیامبر(ص)، معرفی کرد و گفت: در ۴۰ سال گذشته خیلی از افراد از دنیا رفته اند، اما آنچه باعث عزت حاج قاسم شد، همراهی او با ولایت بود.

وی، شهدا را مالک اشتر ولی زمان خود دانست و خاطر نشان کرد: وظیفه شهدا دیروز مقاومت بود که به خوبی آن را انجام دادند، و امروز ادامه راه شهدا با حضور اگاهانه در صحنه انتخابات محقق خواهد شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات حرف زدن به آمریکا را نداشته است، اظهار کرد: همان طور که ملت با همراهی ولایت، شاه را از کشور بیرون کردند، امروز نیز با همراهی ولایت، آمریکا را از منطقه خارج خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی مورد شبیخون دشمن نبوده، اما دشمن نمی داند که این کشور منصوب به زهرا(س) است و دعا گویی همانند امام زمان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha