پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انقلاب اسلامی آغاز شده است و جوانان و مردم باید مسیر این انقلاب را با فعالیت، تفکر، اندیشه، کوشش و جهاد دنبال کنند تا بدین وسیله سبب به ثمر رسیدن انقلاب امام زمان (عج) شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی به نوعی از ۱۵ خرداد سال ۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا به پیروزی رسیدن آن در سال ۵۷ موضوعات و چالش های مختلفی را سپری کرده و انقلابیون در سالیان مختلف وارد مقوله انقلاب اسلامی می شدند.

وی افزود: در آن روزگار شعارهایی مانند "درود بر خمینی" که در مکان هایی مانند حوزه علمیه فیضیه قم سر داده می شد به عنوان یک ماجراجویی بسیار خطرناک به حساب می آمد و تاثیر آن مانند موشک باران پایگاه آمریکایی "عین الاسد" در روزگار فعلی ما بود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: روزگاری در تحولات انقلاب اسلامی که در مدرسه فیضیه در سال ۵۴ اتفاق می افتد هنگامی که یک نوجوان دانش آموز برای حمایت از انقلاب اسلامی اعلام آمادگی می کرد روحیه طلبه های حاضر در مدرسه فیضیه چندین برابر می شد که گروهی به جز طلاب هم به سمت انقلاب اسلامی رو آورده اند ولی امروز مشاهده می کنیم که در بسیاری از نقاط مختلف دنیا مردم و سیاستمداران سخنان انقلاب اسلامی را تکرار می کنند.

امام جمعه قزوین با اشاره به توسعه انقلاب اسلامی عنوان کرد: در سال های قبل از انقلاب اسلامی حد و مرز انقلاب اسلامی در مدرسه فیضیه بود، در زمان جنگ تحمیلی مرز انقلاب اسلامی جغرافیای ایران بود ولی امروز مرز انقلاب اسلامی در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی به کشورهایی مانند غزه، لبنان، سوریه، عراق و غیره رسیده است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قیام مردم ایران در سال ۵۷ سبب پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شد؛ پس بنابراین امیدواریم قیام مردم جهان در مقابل اسکتبار جهانی سبب ظهور امام زمان (عج) شود.

وی با اشاره به رشد فضاهای معنوی و اسلامی در سراسر جهان بیان کرد: اربعین ۲۰ میلیونی امام حسین(ع) امروز در شرایطی برگزار می شود که در روزگاری حتی ۲۰ نفر هم در آن شرکت نمی کردند که این مهم توسعه دستورات دینی و اسلامی را نشان می دهد.

 وی عنوان کرد: در آغاز انقلاب اسلامی یک دسته از مردم پیشتاز انقلاب، یک دسته مخالف انقلاب و یک دسته هم بی تفاوت نسبت به انقلاب بودند که آن وضعیت را امروز هم در گام دوم انقلاب که با عنوان " مقاومت اسلامی" شناخته می شود را می توانیم به راحتی مشاهده کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه هر کسی ماهیت مقاومت اسلامی را متوجه بشود طرفدار این جریان می شود، بیان کرد: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انقلاب اسلامی آغاز شده است و جوانان و مردم باید مسیر این انقلاب را با فعالیت، تفکر، اندیشه، کوشش و جهاد دنبال کنند تا بدین وسیله سبب به ثمر رسیدن انقلاب امام زمان (عج) شویم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در پایان گفت: در ۲۲ بهمن سال ۵۷ انقلاب اسلامی آغاز شده و جوانان و مردم باید مسیر این انقلاب را با فعالیت، تفکر، اندیشه، کوشش و جهاد دنبال کنند تا بدین وسیله سبب به ثمر رسیدن انقلاب امام زمان (عج) شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha